onsdag, oktober 07, 2009

Höst på riktigt


Ja, nu är det verkligen höst på riktigt!
Vinden viner runt husknutarna och sliter i träden i skogskanten, löven faller och kvällarna är mörka och kyliga... Men nog är det ganska skönt ändå, att få lov att kura inomhus... Baka bröd och bullar, skrota runt och hushållsfixa utan att behöva ha dåligt samvete för att man inte är ute i solen.

Här hemma är det fullt upp kan jag lova! Tre barn tar sin lilla tid, och fastän jag tänker varje dag att jag ska ta upp bloggandet igen så blir det inte av. Jag hinner inte riktigt med helt enkelt. Men nu när suget kommit tillbaka lite så kanske inläggen kan komma liiite tätare iaf :)


Tidskrävande liten plutt :)

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej goaste och ett jättegrattis till den nya världsmedborgaren. Vilken lycka att få en liten son att hålla om och njuta av.
Bilderna i förra inlägget är så underbara.
Är så avundsjuk på alla som fått barn. Man blir extra påmind när man inte kan själv. Men jag njuter av andras.

Ja hösten är här. Rejält. Men det är dock ganska mysigt.
Som du säger, kura inne, baka och mysa. Det är härligt det med.

Ja vi hade en härlig vecka på Madira. Vill tillbaka dit igen. Det var en helt enormt vacker ö.
Det var mycket som blommade ännu, fast hösten är där med.
Inte en plats man far till när man har småbarn. Inga sandstränder finns. Det är ju en vulkanö.
Men varje hotell med självaktning har en pool. Så även vårt. PÅ taket. Så där var vi mycket.

Nu ska jag njuta av dina bilder på sonen igen.
Kan nästan känna doften av bebis hit. De doftar så gott...
Skönt nu om er allihopa. Var rädda om varandra. Livet är för kort för att spela bort.
Tänker på er.
Storkramen Synne.

Synnøve. sa...

Hej.
Tittar bara in lite snabbt för att säga hej till dig.
Hoppas att allt är bra.
Kramen Synne.

Synnøve. sa...

Det är bara jag som tittar in igen.
Ville bara önska dig en god fortsättning på 2010.
Hoppas att allt är bra med hela familjen i huset vid skogen.
Här är det inte så kallt längre. Vi hade 30 minus igår. Nu är det faktiskt bara 15 minus. Det är skönt.

Ha nu en skön kväll och ta vara på dig.
Kramen Synnöve.b

Synnøve. sa...

Bara en liten januari hälsning.
kramen.