måndag, september 13, 2010

Hösten är här


och det med besked! Idag är det grått och regnigt ute och det känns verkligen att årstiderna har växlat.
Årets första höstdag var för mig den 2:a september. Ute var det jättefint väder med strålande sol och blå himmel, men luften var hög och sval. Jackan var tvungen att vara på även mitt i solen, och det kändes verkligen att sommaren hade valt att lämna över till nästa årstid.
Men även om hösten är här nu, så finns det fortfarande en hel del som blommar i trädgården och gör dagarna ännu lite vackrare...

Börjar med att visa min syrenhortensia, som hade en helt fantastisk limegrön färg när den slog ut!






Hoppas ni alla har det bra ute i höstrusket!

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Toodeloo.
Ser du är här igen. Det är skönt så jag vet vart du är.
Saknar dina inlägg.

Vackra blommor har du som blommar ännu i din trädgård. Det är så fint i början av september tycker jag.

Här är det grönt och fint ännu, utom på åkrarna. De är plöjda redan...

Nu kommer granntjejen från skolan. Ska se vad vi finner på några timmar.

Ha det gott min vän.
Kramen Synnöve.

Synnøve. sa...

Hej igen.
Tittar bara in för att önska dig en skön tisdagskväll.
kramen.

Synnøve. sa...

Ett litet besök i natten.
Hoppas att allt är bra.
Kram synnöve.