tisdag, april 12, 2011

Vårväder

Fjolårets minipåskliljor blommar så fint i rosenrabatten.


Helgen som var var fantastisk! Vilket underbart vårväder! Här hemma hände det dessutom både en och två roliga saker som förgyllde dagarna ytterligare :)

I söndags ägnades nästan hela dagen åt trädgårdsröj. Finns nog nästan inget annat som är så avkopplande för hjärnan som att få härja runt i trädgården med räfsa och sekatör i högsta hugg. I söndags kväll kände jag mig mer avslappnad än vad jag gjort på mycket länge. Härligt!


Underbara klosterliljor!


Tre år från löksättning till blomster - men det var värt väntan :)

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hallå där.
Så härligt att se dina vårbilder.
Den där klosterliljan gillade jag verkligen. Är den sällsynt? Måste se om jag ser några lökar någonstans.

Hoppas det är bra hos er där i huset på landet vid skogen.

Här är det full vår. Ja förutom att det är lite kyligt just nu då :))
Men det får vi tåla.

Ha nu en skön kväll och må så gott.
Kramen Synnöve.