måndag, augusti 17, 2009

Höst i luften

Känner ni det också? Att det är höst i luften... Himlen är högre, luften svalare och om kvällarna ligger dimman tät över åkrarna.
Vet inte vad jag ska tycka om det riktigt. Jag är inte en höstmänniska, men samtidigt så är hösten så vacker här i skogsbrynet. Här doftar skogen av mossa och våta löv och träden lyser i rött och orange...

I år så har jag ju min tjocka mage också, jag rultar runt här som en sprickfärdig anka :) Men nu, nu är det snart dags... ett par veckor till bara, sen har vi vår nya lilla familjemedlem här hos oss!
Idag började mitt äldsta barn i förskoleklass, tänk vad fort tiden går! Hans lillasyster är på dagis och jag njuter av lugnet ensam hemma...
Bäst att passa på att ta det lugnt, för snart är det väl full fart igen :)

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej på dig med magen.
Hoppas det är bra med er bägge.
Nu är det inte länge igen med andra ord. Håller tummarna. Tänk att få en liten till i huset. Mysigt.
Ja du gör nog bäst i att njuta stillheten fram till det är dags.

Hösten kommer närmare och närmare.
Här började tröskningen i helgen. Men de får vänta lite. För det är för blött på åkrarna.
Dimman har rullat in på kvällarna. Det blir kyligare och getingarna blir slöa. De få som är här. Har inte sett så många getingar i sommar...

Nu ska jag fortsätta klia myggbett, sätta på en kanna te och rensa blåbär. Därav myggbetten...

Har varit lite dålig på bloggeriet under sommaren. Men det börjar väl komma igen nu.
Kikar snart in till dig igen. För att se om det kommit någon :D

Ha det gott min vän.
Kramen Synne.

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har, den ska jag lägga bland mina bokmärken :-)

emlan sa...

Hej hej!
Vilken härlig och inspirerande blogg!! Såg den blommiga/bruna tapeten fr 2007, blev förälskad och undrar om du har kvar serienr eller tillverkare. Måste bara få tag på den!! emilia@dindesign.nu
Må gott!

Sussie sa...

Halloj vännen. Hoppas att allt är fint med dig, har det kommit någon bebbe än ? Massor med kramar till er.

Synnøve. sa...

Hej Snuppa.
Har det tittat fram någon ny liten verldens medborger enda?
Kramen på dig.
Synne.