tisdag, maj 08, 2012

Att sjunga ensamhetens lov


Utsikten från kaffekoppen är det inget fel på. Och kaffekoppen i sig lär behöva fyllas mer än en gång idag. Det behövs bara lite extra bebisgnölande på natten för att jag ska känna mig som en urvriden trasa dagen efter.

Nu sitter jag här och samlar mig lite inför dagen. Idag är lillebror på dagis och storasyskonen i skolan. Bara jag och bebis hemma i flera timmar. Vilket är en av veckans höjdpunkter faktiskt.
Så får man säkert inte säga som mamma, men jag säger det ändå; ack så skönt att vara hemma (nästan) själv, ha det tyst och lugnt omkring mig och få tänka en och annan tanke från början till slut utan avbrott. Lyx.


2 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Javisst är det underbart att vara ensam i ett stort tyst hus, & låta tankarna få ha sin gång. Tjusningen med det är väl just för att det inte alltid är stort, tyst och ensamt :)

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

...och är det inte som så att man MÅSTE få prioritera sig själv ibland för att ha ork att vara den glada och trevliga människa man faktiskt är - men om man aldrig får landa i sig själv är det lätt att glömma bort att man är fantastisk.

Så ta du vara på din kaffestund i ensamhet! Finns ingen i hela världen som missunnar dig den!

Kram