onsdag, maj 16, 2012

Slätar över bajsprat med ljuva bilder




 Jag funderade tidigare idag på varför jag tycker att jag inte hinner att blogga. Jag gör ju just ingenting om dagarna, förutom den vanliga vardagliga markservicen. Vilken iof är ganska omfattande med fyra barn, varav en bebis. Men ändå. Så jag tänkte att idag ska jag ta tag i det här, och här ska bloggas. Började med att pilla lite med några bilder...

Ja. Precis då bajsade lillskruttan så det skvätte över kommungränserna. Bajs överallt. Få av kläder, duscha av henne över handfatet med hjälp av tillbringare och vattenkokare eftersom varmvattnet var slut. Klä på, sanera skötbord, byta om på mig, gå ut med bajspåsen. Vädra, fixa fram ny napp, som inte ramlat ner i bajset tidigare, och så lägga trött bebis för vila. Plocka ihop tvätthögar och städa undan i badrummet. Under tiden hojta åt tvååringen så han inte hyssar till det alltför mycket medan mamman är upptagen med annat.

Och ungefär där slutade jag undra varför jag inte bloggar oftare ;)


1 kommentar:

Sussie sa...

Du är underbar!! <3