tisdag, september 10, 2013

Veckans matsedel


En del av varför jag bytte tillbaka blogg, nu när bloggsuget kom tillbaka lite, var att jag märkt hur jag har sökt mig tillbaka hit under året som gått. Letat bland recept efter saker jag lagt upp här för längesedan.
Så nu tänkte jag att jag skulle börja samla mina veckomatsedlar här också. Jag har dem på papper, jag har testat en särskild app, jag har dem i anteckningarna på paddan... Vet aldrig riktigt var jag ska leta, när jag vill hitta mina egna enkla matförslag till trötta vardagskvällar. Men här? Då borde jag ju rimligen hitta dem igen.

Matsedeln v 37 (i frysrensningens tecken):

M. Falukorv, makaroner, stekt vitkål
T. Het fisksoppa
O. Kycklinggryta med vitlök, ris, brysselkål
T. Falukorvsgratäng med palsternacka, potatismos, kålmos
F. Kantarell- och köttfärsstroganoff, spagetti, lchf-spagetti
L. Falukorv och makaroner, brysselkål
S. Hemmagjorda hamburgare, kroketter, kålrotspomme, hemmagjord chilibea

Inga kommentarer: