fredag, maj 30, 2008

För en vecka sedan...

tog vi en helgtripp med husvagnen. Det var en sedan länge planerad tur, som dessutom lyckades komma väldigt lägligt, när vi verkligen behövde komma hemifrån och ladda batterierna lite. Med en påbörjad skilsmässa i vår närmaste krets, har mycket förändrats på kort tid och ett avbrott i vardag och grubblerier gjorde oss gott.

Vi kopplade på vagnen på fredag eftermiddag, och många långa timmar senare hade vi åkt över Ölandsbron! Vi åkte till sydöstra Öland, till Stenåsabadets camping.

Såhär såg det ut på lördag förmiddag, när vi packade in oss i bilen för en dagsutflykt:



Vi åkte till djur- och nöjesparken, och spenderade dagen med att titta på olika djur och åka barnkaruseller!
Samtliga familjemedlemmar tyckte att det var en rolig och spännande dag :)



Japp, det var vårkänslor både lite här och där :)




På kvällen tog vi en promenad på stranden. Övervakade av svanpappan som höll koll på oss... hans fru låg i bo en bit bort.




När trötta barn ville gå hem till husvagnen så tog jag och hunden en promenad i underbar alvarsmark. Kvällssol, starka vindar, tystnad som bröts av ett och annat fågelrop... Total frid och lycka infann sig...

Vackra orkidéer förgyllde min kvällspromenad:











Söndagen bjöd på utflykt till Eketorps borg, en uppbygd fornborg.
Där gick får, grisar och höns fritt, till barnens förtjusning! Vi kikade in i gammeldags bostäder, och tittade på en massa spännande saker i muséet som finns på borggården. Det var ju lågsäsong och inte så mycket aktivitet, men det var spännande nog för en snart 3-åring och en 5-åring.

Efter en härlig helg hade vi lite svårt att slita oss från det vackra Öland, och trötta men glada kom vi hem sent i söndags kväll.

Efter en lite trött vecka ("semesterbakfylla") kommer vi förhoppningsvis att få njuta av en härlig helg. Sol har utlovats, och kanske blir det till och med badpremiär... ja, för barnen i alla fall :)


Ha en fin helg!

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilket sk�nt avbrott i vardagen ni fick - h�rliga natur�ventyr!

Kram Maud

Anonym sa...

Det är så vackert på Öland! Vi var senast där för ett par-tre år sedan och jag skulle gärna åka igen!

Marina sa...

Sådana små minisemestrar blir oftast jättebra. Man behöver ladda batterierna ibland. Härliga bilder!

Synnøve. sa...

Härliga bilder....
Såg så sommrigt ut.
Kram Synne :D

Anonym sa...

Helt underbara bilder. Jag längtar så till min semester även om vi bara ska vara hemma på gården så blir det ett skönt avbrott i vardagen.

Förstår det där med hästabstinensen, jag kan inte tänka mig ett liv utan dem...

~Livet i byn

Gry sa...

Så härligt ni hade det! Öland är sååå fint, men vi har tyvärr inte åkt dit med husvagn- än! Bodde i Oskarshamn i flera år och åkte över lite då och då. Alvaret gillar jag också. Speciell känsla att vandra där.

Nu har du frestat mig! Vet då sjutton hur jag ska kunna få in det i redan fullspäckat hjärna fulla med semesterplaner! Haha...

Kram

Sussie sa...

En så härlig tripp, skönt att få ladda om ibland. Vilka vackra vyer, stenmuren är riktigt fin. Jag har höt och häpna aldrig varit på Öland men till slut så kommer jag nog dit. Ha en fin kväll/kramar.