onsdag, maj 14, 2008

Lillsemester....


Hej på er, mina vänner! Efter lång frånvaro gör jag nu ett litet inhopp. Blir kanske inte så mycket mer än små inhopp då och då nu under sommarhalvåret. Jag har helt enkelt inte ro att sitta framför datorn längre. Jag vill nog inte sluta upp med bloggen helt och hållet heller, inte än i alla fall... Misstänker att jag skulle sakna den väldigt framåt hösten och vintern!
Och även om jag är enormt dålig på att besöka alla era fina bloggar, så ska ni veta att jag är hemskt glad för alla som lämnar kommentarer hos mig. Och som tålmodigt återkommer till min sida, fastän jag är så dålig på att lägga ut nya inlägg. Tack!

Här har vi haft fullt upp! Först lillsemester, sedan har min man varit iväg med jobbet och istället har barnens mormor bott här, och helgen efter det hade vi våra kontaktbarn. Nu i veckan fyllde sonen 5 år, och i helgen ska det firas med familj och vänner i dagarna två *pust* :)!

Under valborgshelgen var vi ju iväg på en lillsemester. Vi åkte till Ånnaboda, som ligger strax utanför Örebro. Omgivningarna där är otroligt vackra, och även om vädret var svalt och mulet så hade vi möjlighet att njuta av fiske och sköna promenader. Så här följer ett smakprov på tidig vår i Ånnaboda...

Far och dotter på fiskesemester:







En promenadväg gick hela vägen runt sjön. Perfekt att fördriva tiden på om man inte är fanatisk fiskare :)
Ser ni dem? Släkt och vänner skickar röksignaler från andra sidan sjön:











Ha en skön kväll!

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka vackra rogivande bilder du visar. Man riktigt känner lugnet i dom.
Kram Mamma C

Marina sa...

De där bilderna sänder ut lugn tycker jag. Härligt!

Gry sa...

Du har tagit så fina bilder att jag blir helt stum! Hur får du till det? Har du specialkamera? Inte duger det väl med vanlig kompaktkamera (digital) för att få till sånna, eller??? Jag måste fråga för jag är så imponerad!! För min del kunde du gärna lånat bilderna från en bok och lagt ut, haha... Ser såå proffsigt ut i alla fall ;-D

Kan nästan känna lugnet som lagt sig över skogen och vattnet. Ett så otroligt härligt kort på far och dotter med metspöna.. Det måste du ta väl hand om!

Kram Gry

Anonym sa...

Ja Ånnaboda måste man åka till! Ljuvligt vackert och man kommer till ro!

Fin fina bilder du visar upp!

Må gott!

//Cissi

Synnøve. sa...

Så härliga bilder....
Sjön andas lugn och ro, inte en människa utan bara ren natur.
Blir lika glad varje gång du varit inne hos mig, lika glad varje gång du kommer med ett nytt inlägg. Helt ok att det är länge mellan varven....
Det gör inget.
Hoppas nu att ni får en bra helg. Här blir fest snart. Bilder kommer på söndag någon gång.
Jättekram från mig till dig.
Synne :D

Sussie sa...

Härliga naturbilder! Vilka vackra omgivningar, så skönt med en liten semester. Jag är oxå ganska dålig på att sitta vid datorn nu men nu ska jag läsa vad som hänt här sedan jag kikade in sist. Hoppas att allt är bra med dig, mångta kramar Zanna

C De-sign sa...

Ljuvliga bilder du visar...det slår mig vad vackert det är med fiskfjäll...... Förstår om du inte hinner sitta vid datorn nu, jag känner lite samma sak...sommaren "drar" ut mig.... Ha en fin fredagskväll! Kram fr C

Trollmor sa...

Åh, så vackra och rogivande bilder!
Det är så att jag vill hoppa in i bilderna och bara strosa längs med vattenkanten :-)
Förstår att ni hade det gott där.
Skriv när du känner lust och finner tid (känner igen känslan), då mår du bäst.
Ha det så bra!
Stor kram

Helena Sjögren sa...

Mina hemtrakter du varit i . Visst är det vackert där uppe ? Förståss ännu vackrare vid solsken. Hit kan ni återkomma tilll vinter halvåret för skidåkning om ni gillar det. Både på längden och utför går bra ... Ha det gott

Limerose sa...

John Bauer i verkligheten. Mycket vackert. Balsam för själen.
Jag känner likadant, vill inte vara inne denna årstid ens. Jag är en trädgård/naturmänniska. Min man är ornitolog och gillar trädgård med. Så nu är det uteprojekt och skogsutflykter tills vintern igen.
Ha det gott Limerose