torsdag, mars 15, 2012

Bakeri bakera


I veckan har jag haft min tvååring hemma från dagis. Normalt går han 2 dagar i veckan, men nu går det vattkoppor på dagis och nästan alla barn var hemma sjuka. Ska bli väldigt spännande att se om vi klarar oss undan. Är inte jättesugen på att få vattkoppor i familjen just nu när vi har en liten bebis. Dessutom är maken den enda som haft det tidigare, så om vi andra 5 blir sjuka lär det väl bli lite lagom kaos...

Jag och liten T har ägnat en hel del tid åt att baka. Han är en väldigt engagerad och glad bagare så det är en mysig sysselsättning för oss under lediga dagar.
Den här veckan har det blivit morots- och kanelmuffins, semlebullar och frallor.


 
Också ganska nybakad liten bulle :)

5 kommentarer:

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Hoppas att ni klarar er utan!!
Ser i alla fall ut som om ni har haft en mysig dag :-)

Åker till egypten på lördag, så jag håller på och packar (men skriv inget om det hos mig - vill inte skylta med att jag är bortrest)

Ha det fint!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Erica: Tack, jag hoppas på det med. Vad härligt med en resa. Hoppas du får en jätteskön semester!

Lisa sa...

Jättehärliga bilder, och hur gott det än ser ut, så är det ändå det där lilla bakverket på sista bilden jag vill sätta tänderna i, söt som socker!

jos sa...

Hoppas ni klarar er! Ser så mysigt ut med allt bakande och bebisgos. Önskar att jag också hade lite föräldraledighet att se fram emot.

Malin på pastill.nu sa...

Vi har inte heller haft vattkoppor än..

Vilken underbart söt liten bulle! Bedårande!