onsdag, mars 21, 2012

Vår i köket


Jag har köpt mig en fin vaxduk till köksbordet. Jag har länge tänkt att jag skulle köpa en vit, fin variant för att få en "dukig" känsla och för att det skulle passa bra till våra väldigt mönstrade kökstapeter. Men alltså... nu är det vår i luften! Jag längtar efter sol och blommor och färg. Pasteller är ljuvligt, och speciellt om våren. Så jag fick för mig att rosa vore fint.

Lite orolig för uppenbar bebiskänsla beställde jag efter moget övervägande (tjatande på maken) en ljusrosa med vita prickar. Och det blev jättefint! Precis sådär vårigt som jag önskade. Visst är det kanske lite barnkalas-känsla över det hela, men vad gör det? Barnkalas är ju också glatt och härligt :)



Och det finaste mor har lägger hon på bordet :)

5 kommentarer:

frida sa...

Vilken underbar raring! och vart har du hittat den fina duken?

Linnéa sa...

Vilken liten sötnos=)

Sandra sa...

Men åh vad fint det blev! Jag önskar jag kunde inreda hela lägenheten som ett barnkalas. Men alltså den mogna i familjen kommer med sina myndiga förmaningar när jag börjar prata om mina idéer.
Vilket stort bord ni har också! Blir lite rädd nu när jag ser det sådär.

Lisa sa...

Men ja, jättefint blev det, älskar duken! Funderar på vaxduk här hemma också, mycket smidigt med en tvååring i hemmet.

Anna - På landet Mot skogen sa...

Sv:
Bordet är ungefär 2,5 m långt och helt ofarligt ;) Vaxduken är köpt som metervara på Stoffochstil.se Där har de hur många fina vaxdukar som helst och det var smidigt att handla av dem. Tips alltså :)