fredag, mars 09, 2012

Fredagsmys


Så  blev det fredag igen. Veckan gick fort förbi, men ändå kommer fredagen precis i rättan tid. Skönt soffhäng är vad vi försöker ägna kvällen åt.  Jag sitter här och dricker kaffe och fikar på marängsviss. En timme senare än vad resten av familjen fikade.

Jag har ju liksom en liten fyrakilos chef som bestämmer över mig med järnhand. När jag får kissa, sova, äta och dricka kaffe. Och kaffedrickandet i synnerhet är något hon ogillar i allra högsta grad. Häller jag upp en kopp så är det garanterat att hon bestämmer att det finns andra, viktigare saker för mig att göra. Företrädesvis torka bajs eller ta fram tuttarna för allmän beskådan. Japp så är det.

Bossen

1 kommentar:

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Du får trösta dig med att marängswiss är godast när den stått och kladdat till sig ett tag :-)

Ha en fin helg!