onsdag, november 27, 2013

Julstatusen


Adventsvecka alltså! Hög tid att dra igång julandet på riktigt. 
Idag ska jag skriva ut planeringslista för december. Känns bra att ha en, så jag inte behöver fundera så mycket på när saker ska göras sen. Jag är en människa som behöver struktur, planer och listor. I år mer än någonsin tror jag, för jag är lite mer borttappad än vanligt. Det är trångt i huvudet, och allt som ska hållas rätt på verkar inte riktigt få plats längre, om man säger så.... ;)

I november har jag:
* Bakat skurna pepparkakor tre gånger.
* Bakat saffranskaka.
* Köpt och lagt på julduk.
* Planerat och handlat hem till adventspaketen (i år blir det mest pyssel).
* Handlat klart alla julklappar, förutom något litet till maken. 
* Satt upp julgardiner och adventsstjärnor (i början på adventsveckan).
* Köpt hem julstjärnor och hyacinter. 
* Köpt nya julgranskulor.
* Köpt plastgran till lekrummet och ljusslingor till förstukvisten.

Känner ändå att jag inte är på banan riktigt. Jag vet inte, men det är nog tiden som går lite för fort i år. Snön som saknas, hösten som varit hur lång som helst. Svårt att få riktig julkänsla då. 
Men nu, när julbelysningen är uppe, och det riktiga mysandet kan börja, då blir det nog lättare i all fall.

Nu börjar den! Julen! 



Inga kommentarer: