söndag, augusti 17, 2008

Lite mera Dalarna!


Här kommer ett litet gäng semesterbilder till! För vad är väl mer lämpat att göra, när regnet faller dag ut och dag in, himlen är grå och gässen börjar flyga södrut, än att sitta och minnas att det faktiskt var lite sommar i år?
Att vi hade otroliga +33 c när vi var på husvagnssemester, att solen lyste från klarblå himmel, att vattnet svalkade skönt om kvällarna, att det var så gott med nyrökt lax, att vinet var kallt och friskt, att barnen sprang barfota i sanden... Lycka :)

Ovan ser ni S som är på besök i tomtens hus! Här lyste julgranen mitt i sommaren, och mängder av julklappar låg på hyllorna i väntan på att få hamna under snälla barns julgranar :)

Efter tomteland åkte vi och köpte mat som sedan avnjöts i skuffen på bilen, halvägs till Nusnäs (dalhästtillverkningen). En liten promenad med hunden på en underbar liten väg som slutade nere vid vattnet hanns också med...




Dag två på Tomteland (tips!!-man får gå in 2 dagar på samma biljett) gick vi på trollsafari i skogen! En tomtenisse ledde oss stigen fram, och vi fick se huldran, skogsfen och faktiskt t o m ett troll :)! Detta får man inte missa om man åker till Tomteland, det är obetalbart att få se barnens stora ögon när de får vinka till trollet :)




En av dagarna var vi i Leksand. Vädret var underbart, men man orkar inte "göra stan" så lång tid när det är över +30 c varmt... Men vi gick ett varv i alla fall, och jag var inne i en underbar butik som heter Lantliv och köpte mig några småsaker. Barn, man och hund fick snällt vänta utanför :)

Här står vi under en av broarna i Leksand:




En promenad längs vattnet blev det också, och hunden fick chansen att svalka sig lite :)





Här nedan ser ni min M, som är en väldigt ordentlig tös... hon håller minsann upp byxorna när hon går i vattenbrynet... Man vill ju inte blöta ner sig... hihi... :)




Vy över Siljan... Jag längtar redan tillbaka...



Ha en fin dag!


4 kommentarer:

F I I N F O R M sa...

Hei! Hvilken nydelig blogg du har. Flotte bilder!
Hilsen Tove

Synnøve. sa...

Så sitter man här och ser ut genom fönstret och det regnar....
Tror jag drar till Dalarna på semester nästa sommar. tack för en härlig tillbaka blick på den sommarn som försvann så allt för fort.
Kram mig.
Synne.

Sussie sa...

Ja dalarna är nog bland det vackraste som finns, min lilltös åker upp i helgen till en kompis, lyckos henne :) Visst var det fint på tomteland, jag skulle också vilja åka dit på sommaren när det händer lite mer, vi var ju där på vintern. Tack för alla fina bilder du delar med dig av. Ha en fin dag vänne och krama familjen.

C De-sign sa...

Hej Härliga sommarbilder!!! Äpplepaj vankas det här idag! Har utlottning inne hos mig, Välkommen! Kramar fr C