onsdag, september 10, 2008

Sommaren är slut...



I måndags regnade det hela dagen, och när jag gick ut i trädgården för att fotografera min nya ros som just slagit ut, så tyckte jag faktiskt att det kändes som om naturen sörjde. En grå himmel släppte sorgsna tårar inför det faktum att sommaren nu är slut...
Men ändå... jag är verkligen ingen höstmänniska, men det går inte att förneka att även hösten kan vara mycket, mycket vacker. Följ med runt, så får ni se...
(bilderna är klickbara)


Flammentanz



Höst i spindelvärlden




Vackraste höstskruden- hallonbusken



Hösthallon



Tappra ringblommor



Höstanemoner



Kärleksört



Älskade malva...



Syrenhortensia


Ha en skön kväll!





6 kommentarer:

Sussie sa...

Ja jag kan ju bara instämma, hösten kan vara helt underbart vacker. Du har fångat det fint på bild :) Här är allt fint, hoppas ni har det gott, kramar.

Marina sa...

Jättefina bilder! Jag tycker hösten är en härlig tid.

Mamma C sa...

Åhhh, så många vackra bilder du tagit. Ja nu är hösten här.
Kram Mamma C

Trollmor sa...

Tack för den vackra rundturen!
Så fina foton.
Jag gillar nog hösten allra bäst, speciellt nu när naturen håller på att skruda om sig i all sin prakt.
Ha det så skönt du med!
Kramar

lottens vita och gröna sa...

jag instämmer, nu är den härliga hösten här, skön och lite mer kravlös!vackra blomsterbilder!
varmkram lotten

Synnøve. sa...

Tack för turen i din trädgård.
Bilden med hallonet var så fin. Ett regndroppehallon är det.
Visst är det höst.
Men hösten är vacker på sitt sätt. Marken ska vila sig och kommer tillbaka med ny kraft till våren.
Ha nu en fin torsdag vännen.
Kram Synne.