måndag, september 22, 2008

Trädgårdspresenter!


I helgen var hade vi ytterligare en födelsedagsfika, och nu var det svärmor som kom på besök. Med sig hade hon några fina trädgårdspresenter. Jag blev så glad, det var verkligen mitt-i-prick! Jag fick dessa vackra blomsterlökar, som jag nu bara ska hitta rätt plats åt.

En jättefin och efterlängtad "Lykkefund" honungsros , som ska få stå vid lillstugan fick jag också...




och slutligen ett Katsura-träd. Ett kakträd som ska dofta av nybakade kakor och ha fantastiska höstfärger! Trädet har redan fått komma i jord på framsidan av huset, och det passar jättebra där med sina brinnande färger. Visst är det vackert?





Så måste jag förstås tipsa om lite ätbart också :) Till lördagsfikat bakades Leilas Kokostoscakaka, verkligen supergod! Och igår kväll så åt vi "Varma mackor a la Mamma C"... ett fantastiskt gott tips!

Imorse när jag var ute med hunden var vaarje blad på min katsura täckt av fina fina vattendroppar... svårt att fånga bra på bild, men väl värt ett försök då den var så vacker...




Ha en bra måndag!

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Den där kakväxten lät ju spännande - är den perenn?

Kram Maud

Anonym sa...

Kakväxten och honungsrosen låter ju för underbara!!

~Livet i byn

Mamma C sa...

Kul att du gillade mackorna. Vad fina trädgårdsplantor du fått. Vi har oxå en katsura buske.
Kram mamma c

Marina sa...

Katsura planterade jag här för bara ett par veckor sedan. Ett underbat träd! Vacker höstfärg och en härlig doft. En bra present!

Trollmor sa...

Det var presenter som inte går av för hackor det, roligt att få!
Ett sådant kakträd skulle jag också vilja ha, vackert och med ljuvlig doft :-)
Många kramar Trollmor

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Så vackra bilder du har fått med idag.
En undran, det där katsura trädet är det tåligt?
Har letat ihjäl mig efter info om det. Ingen vet. Vill ha lite mera liv i min lilla trädgård.
Lökar ska det bli i morgon. Ska in till stan ett par timmar. Då jädrar ska det bli mera tulpaner. Älskar dessa vackra blommor....
Ha nu en fin dag.
kram vännen.
Synne.