måndag, oktober 06, 2008

Kanelbullens dag!


Här har bakats för kung och fosterland :)!
I lördags var det ju kanelbullens dag, så i fredags bakade jag bullar. Kanel för att det var till just kanelbulledagen, och vanilj för att det är mina favoritbullar :) Och så bakade jag muffins också, för min son hade plockat årets sista rabarberstjälk, och något var jag ju tvungen att göra av den. Så muffins med rabarber och jordgubbar blev det, och de smakade ljuvligt av sommar! Ett väldigt smaskigt baktips alltså.



Nu är det slutfikat, och måndag igen... Vardag med sjuka (gnälliga) barn och trötta föräldrar, för mycket att göra, för lite tid... Men jag hoppas att solen vill sticka fram nosen lite om dagarna, för energin räcker genast så mycket längre då. Idag hade vi en skön timme i friska luften på eftermiddagen, och efter att ha fått gräva ned några astrar i jorden känner man sig genast lite gladare och piggare :)

Hoppas solen lyser på er lite den här oktoberveckan, och att ni har det bra ute i lövhögarna :)


Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

Marina sa...

Så härligt gott det låter med allt du bakat. Hoppas att alla hos er snart är pigga och friska igen.

Synnøve. sa...

Hejsan där.
Kan känna doften hela vägen hit av nybakade bullar.
Bra du skrev det där om rabarber. Ska kanske ta in de sista här med.
Hoppas att allt är bra hos er nu. Inga sjuka barn eller föräldrar hehe.
Kramen från mig.
synne.

Unknown sa...

Mums,så goda dina bullar ser ut,älskar både kanel och vaniljbullar som jag också brukar baka ibland.Dina bilder ser verkligen läckra ut,tror jag tar en bulle och smakar.=)Muffins med rabarber låter också väldigt gott,man blir ju sugen.=)Ha en fortsatt bra dag!

Kram Maria