måndag, november 24, 2008

Äntligen!!


Härligt, nu är vintern här!
Jag blir som ett barn när snön faller; lyckligt och förväntansfull :) Morgonens promenad var 5 kämpiga kilometer, pulsandes i nysnö på oplogad väg... Snön föll rikligt och vinden tog i mer och mer. Blöt och med vassa snöflingor stickandes mot kinderna gick fnissandet liksom ändå inte att hålla tillbaka... jag älskar ju vinter, snö och jul :)

Väl hemma fick hunden komma ut och busa i snön! Hon var minst lika lycklig som jag, och det var inte lätt att övertala henne när det väl var dags att gå in igen!




Kaninerna har satt vinterpäls och ser härligt fluffiga ut. Den här lilla killen fick dock flytta in i uthuset ett slag eftersom det yrde in snö i hans hus (han har en övervåning på buren också). När den har fixats iordning får han flytta ut igen. Det måste kännas trångt i en vanlig innebur när man är van vid två-vånings lyxlya...




I helgen som var tjuvstartade jag lite med julens växtarrangemang inne i huset och ute på farstukvisten. Nu är det ju bara dagar kvar till första advent, och alla vet vi ju hur fort en vecka går :)


Ha en underbar dag!

3 kommentarer:

Marina sa...

Jag vill också ha snö så att Ronja kan fara omkring sådär! Här är bara kallt.

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Sitter uppe i natten och läser bloggar hehe. Vad snö ni fått...
Förstår det är mysigt att vara ute och busa för en lycklig hund.

Ska försöka pynta lite i veckan. Nu inatt ska julgardinerna upp.
Så jag ska sluta trycka på datan nu ialla fall.
Ha en fin tisdag när du vaknar.
Kramen Synne.

Sussie sa...

Hej vännen :) Jag blev ju helt superglad av din fina reklam :) Den sög jag i mig ska du veta :) Javisst är det härligt med snö, det finns inget som lockar fram barnet som det.Själv har jag legat till sängs och slagits med en magbacill men den börjar ge sig nu och då ska jag oxå ut och pulsa i snön. Voffsingen ser verkligen ut att vara överlycklig. Julskivan med Dolly och Kenny är en och samma, superbra verkligen den skivan är min juluppladdning. Ha det så gott, massor av kramar från mig.