fredag, november 28, 2008

Nu doftar det jul!


Nu har mina underbara hyacinter slagit ut i köket! Och det doftar SÅ gott! Jag älskar verkligen hyacintdoft, det är jul för mig :)

Ni vet ju att jag gillar vitt och ljust... men nu måste jag visa en så mysig kruka jag plockat fram, som går i en annan stil. Kolla in min fina guldiga plastkruka! Nostalgi... den fanns redan när jag var barn och efter en lång skåpsvila så står den nu inne på kontoret med en hyacint, en grankvist och en kotte i. Jag blir glad av den :)




Ute är det +4 och barmark. himlen är grå och det är sån´t där väder som man blir trött av...
Men det är ju advent på söndag, så för att ladda julkänslorna lite så vill jag visa er bilder från min skogspromenad i tisdags istället... Då hade vi minusgrader, 20 cm snö och sol. En underbar vinterdag med andra ord!




Ha en skön helg!

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Så fin den krukan var. Visst är det kul när man finner glädje i gamla ting som stått i skåpen.

Jag hade gärna varit med dig och hunden på den promenaden i snö och solsken.
Helt underbara bilder.

Får önska dig og familjen en fin fredag och lördag och att första advent blir en fin söndag.
Kramen Synne.

Marina sa...

Jag längtar til mina slår ut. Bara i knopp ännu. Ha det så bra i helgen! Kram!

Mamma C sa...

Väntar på att mina ska slå ut oxå.
Ha en trevlig helg.
Kram mamma C

A home far away sa...

Oj en så fin hyacint, jag har letat här i Singapore och trodde inte att de skulle få in dem, men så träffade jag en dam igår som sa att de kommer om 2 veckor,,,lycka!

Ha en fin advent önskar
Gunilla i Singapore