fredag, februari 03, 2012

Äntligen fredag!



Attans vad skönt det är med fredag!
Vi är ett par slitna föräldrar här för tillfället. Fröken mittemellan kommer upp varje natt och väcker oss genom att säga att hon kissat på sig. Vilket hon inte gjort. Det tar på både ork och humör, speciellt eftersom jag redan är uppe ett par gånger per natt redan, för att rasta min minimala blåsa... Men nu hoppas vi på att det blir lite bättre med ork när helgen kommer och man kan morna sig lite och sen bara softa runt på förmiddagen.
Att vi har en massa projekt som behöver avklaras under helgen väljer jag att förtränga för tillfället ;)

Idag rivstartade vi morgonen med att starta tvättmaskinen redan innan frukost, sen gick en bra stund åt till att lista ut hur man fick bort liggdelen från nya barnvagnen. Vi har även satt en monsterstor bröddeg på jäsning och bakat muffins med pepparkaksdumle. Och med vi menar jag förstås jag. Utom vad det gäller muffinsbaket, där hade jag fin hjälp av en väldigt engagerad tvååring :)

Nu är ryggen trött och höfterna skäller på mig, så det blir nog inte så hemskt mycket mer gjort idag, förutom att jag måste hålla igång tvättmaskinen. Vi har fuskat hela veckan, och det blir inte sådär jättebra när man är en familj på fem personer. Det blir mycket tvätt med tre barn i huset!



4 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Så mumsigt det ser ut♥
Inte skoj då man inte får sova=(
Världens snällaste människa kan bli till ett litet husmonster då, jag vet vad jag pratar om.
Våran äldsta flicka HAR kissat på sig på nätterna högt upp i åldern ibland varje natt en period och sen kunde det gå en stund imellan men det är inte roligt att bli väckt och man måste ju skärpa sig till det ytterta att tösen inte ska märka att man tycker så också...men nu börjar det ge sig..Hoppas du får lite extra vila i helgen..Kram

himlaverket sa...

Hej,
hittade din fina blogg av en slump.
Här fanns mycket kul att läsa.
Trevlig helg, Ulla

Malin på pastill.nu sa...

Är våra minstingar lika gamla kanske? Vår fyllde 2 i oktober och den stora 5 i december. Båda är väldigt villiga att hjälpa till att baka. Jag är ofta tveksam till den hjälpen ;-) Sist sa storasyster "om jag sätter på mig kockmössan så kanske jag lyssnar på något du säger". Då förstår du kanske vilket kaos det var i köket ;-)

Hannah - Littlebirdtoldme sa...

Det såg ju inte lite gott ut!