fredag, juni 01, 2012

Besatt




Jag är besatt av Hipstamatic-appen på min Iphone. Kan ta hur många kort som helst på samma motiv med en mängd olika inställningar. Sen sitter jag och förundras över hur känslan skiljer sig åt mellan bilderna.

Kan förövrigt konstatera att både största fördelen och största nackdelen med att ha införskaffat en Iphone är hur mycket kort jag tar. Galna mängder blir det. Men samtidigt glöms ju den riktiga kameran bort lite grann, så kvaliteten blir ju inte ens i närheten av lika bra som annars. Men kul är det. Precis som systemkameran är jätterolig, fast på ett annat sätt.
Same, same. But different, helt enkelt.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Men jag vet! Jag använder aldrig min systemkamera längre, vilket såklart är tråkigt. Men å andra sidan mkt smidigare att bara knäppa med mobilen istället för att kånka runt på en stor otymlig kamera.

Karin sa...

Jag blandar hejvilt med mobilbilder och systemkamera. Fast jag har inte iphone och kameran i min telefon lämnar en del att önska...

SV: Haha ja kreativt av henne eller hur? Undrar bara vart hennes hästintresse kommer ifrån...