måndag, juni 18, 2012

Skogsutflykt


Igår var båda stora barnen hemifrån på olika roligheter, och vi ville hitta på något roligt för lillebror i familjen. Så vi åkte ut i skogen. Juice, bullar, kakor, pinnar, stenar och vattenpölar är alltid en given succé!



Glömde filten hemma såklart och fick fika i bilen istället, det går ju det med. Får man dessutom sitta i storasysters stol när man fikar, så är det bara kul.


Gick på en härlig skogspromenad. Såg älgspår och hovavtryck. Kände hästlängtan slita och dra i mig.

Såg två grävlingsungar också faktiskt, men då hade batteriet i fånen dragits slut av att leta nät uppe i storskogen, så dem fick jag inte på bild.



Lillebror lekte i vattenpölar så till den grad att han fick åka byxlös hem.


Alla små förrädiska små tjärrpölar fick han dock hålla sig borta från. Annars hade väl hela ungen suttit fast...

När regnet kom (igen) knallade vi tillbaka till bilen och åkte hem.
Glada, lite trötta, myggbitna. Och en av oss väldigt blöt :)

2 kommentarer:

Trollmor sa...

Tänk att skogen gör så gott.
När man får åka hem byxlös, så som lillebror gjorde, då har man haft mycket roligt i vattenpölarna :)
Nu längtar jag ut i skogen.
Kram Trollmor

Karin sa...

SV: Haha det var första gången jag gjorde dem. Men får väl erkänna att jag tog bilder på de snyggaste ;)