lördag, juni 30, 2012

Sommar sommar sommar!

Idag har vi haft en riktigt härlig sommardag! Trots att det inte är semester än, så har känslan av den funnits där.

På förmiddagen gick jag en långpromenad med bebis, och äldsta sonen följde med på sin cykel.
Då plötsligt när jag gick där, med min yngsta och min äldsta... När gruset knastrade lite, solen sken och luften doftade av varm jord och hundkex så landade sommaren i mig. Glädjen liksom bubblade upp i magen och jag kände livet rusa genom kroppen.
Så otroligt underbart.

På eftermiddagen tog vi en tur med båten. Åkte till en liten ö, landsteg i vattenbrynet. Satte oss på ett gammalt omkullblåst träd och fikade lite. Gick på upptäcktsfärd. Storsonen hittade en liten padda, små arga rödmyror hittade mina fötter. Badade lite försiktigt i vattenbrynet på andra sidan ön. Fikade lite till innan vi åkte hem. Två nöjda vuxna, två trötta men glada barn. En arg 2åring som ville bada mera och en väldigt trött bebis.

Härliga sommar. Idag älskar jag dig.


Inga kommentarer: