lördag, april 26, 2008

Ja visst gör det ont när knoppar brister...



Nu har våren kommit på allvar! Hela veckan har vi haft underbart väder med sol och blå himmel. Man vill nästan inte gå in om kvällarna.

Efter viss tvekan har tulpanerna framför huset bestämt att det är dags att avslöja sina färger, och björkarna har kommit fram till att tiden är inne för att sträcka fram sina sköra vårblad mot solen.
En och annan påsk- och pingstlilja som vågar se lite annorlunda ut, har också vågat sig fram i solen och förgyller trädgården med sina vackra ansikten.
Jag njuter av att gå varv på varv runt huset och titta på vårens vackra mirakel. Allt är sprött, nytt och ömt...









Tack alla ni som tar er tid att kika in hos mig! Jag blir jätteglad för varje liten kommentar jag får, även om jag är dåligt på att hälsa på hos alla er andra. När solen lyser vill man ju inte sitta vid datorn, därför blir det glest med både inlägg och påhälsningar. Men jag ska försöka kika runt nu under helgen i alla fall.
Men först ska jag gå ut i solen en stund :)


Ha en skön helg!

11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst måste man njuta i solen när den kikar fram!

Kram Maud

Anonym sa...

Visst är det underbart när naturen byter färg till en skir grönska och mångfärgade blomster. Vilka underbat vackra bilder du har tagit. Ha det gott i vårsolen. // Solan

Anonym sa...

Visst vill man vara ute när solen är framme och inte sitta inne framför datorn!!!!
Fina bilder du visar oss!
Kram till dig!

Jag är uppe och rullar nu efter min vila!

C De-sign sa...

Håller med dig om att det är så fint att gå en liten "tur" i trädgården morgon och kväll... man bara njuter! Ha det bra i vårsolen!
Kram fr C

Gry sa...

Tack för en färgkavalkad som du bjuder på! Känns som lisa för själen... Jag älskar björkar och de små musören på våren är bland det vackraste jag vet. Här har de inte börjat riktigt än, men det är på gång. Tack för att jag fick tjuvstarta hos dig;-)

Kram Gry

lottens vita och gröna sa...

men visst är den värken skön! vackra blombilder, som konstverk!

jag har köpt min betonggroda på tegnergatan i stockholm på en afffär som heter syster lycklig, de har en webbutik med, jag köpte min grodis förra året!

ha det så gott! varmkramlotten

Anonym sa...

visst är det underbart när det slår ut och växer och blommar! här har björkarna också små ljusgröna blad.. lite regn så kommer det att säga shabrak och vara gröna buskar och träd överallt.
ha en bra söndag!
kram
matte

Synnøve. sa...

Älskar tulpaner, så kom med mera bilder du hehe....
Den påskliljan såg lite rosa ut, eller är det ljuset som gjorde det?
Försöker att vara lite moderat med datasittandet jag med, känner det blir för mycket.
Sköt om dig vännen.
Kram Synne :d

Trollmor sa...

Härliga vårbilder!
Speciellt den översta som var som ett riktigt vitaminpiller :-)
Kan riktigt känna hur det spirar och gror. Häromdagen när jag var ute i trädgården knäppte det och knirkade runt omkring, det sker små underverk hela tiden.
Många varv i trädgården blir det allt :-)
Ha det så skönt och njut på!
Varma kramar

Sussie sa...

Härliga färgsprakande bilder! Visst är det kanonmysigt nu, d blir inte många stunder vid datorn, men jag saknar bloggandet lite, det finns ju så mycket fint man vill visa. Ha d riktigt gott, kramar.

Anonym sa...

Vilka underbara vårbilder du bjuder på idag. Här är det långt ännu tills löven spricker ut. Men häromdagen såg jag tussilagon vid vägkanten
Kramis ewa