lördag, april 19, 2008

Vår ute på landet... del 2 :)


Här kommer ett gäng bilder till! Jag sa ju att jag har tagit massor av foton... och än är det inte slut :)

Idag lovade de vackert väder, men här är det molnigt. Trist, helgen är så kort och man vill ju gärna hinna vara ute i solen och mysa tillsammans. Hoppas att eftermiddagen bjuder på solsken. Annars blir det lite läsning och en del tid vid symaskinen idag tror jag.

Förra helgen hade vi i alla fall sol, och barnen blåste såpbubblor... det är sommarkänsla!























Först ut av boktipsen blir "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda.
En mysig bok om en grupp ensamna, lite ovanliga människor som råkar hamna under ett och samma tak. Under ett år bor fyra mycket olika personer tillsammans i en stor lägenhet, och man får lära känna dem alla, i takt med att de också lär känna varandra.
Hur kommer det sig att de blivit de människor de är idag? Hur ska man våga öppna sig för andra? Och om man inte öppnar sig för andra, går det då att överleva, ensam? Boken är både underhållande och tänkvärd. En finstämd liten pärla... Läs med här!


Ha en härlig lördag!

15 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka härliga bilder!
Den med såpbubblor var min favorit!

Kram Maud

Anonym sa...

underbara vårbilder, håller med föregående kommenterare om att bubblorna var bäst.. först förstod jag inte vad det var.. fjärilen är också supersöt, ser ut att sola sig, dåligt kamoflerad i fjolårslöven, med vingar gröna som färska löv.
:)
matte

Anonym sa...

gick in och tittade på din hund. Jättelik Veiron! och lika söt! lika busig också som det verkar..

Synnøve. sa...

Ymf, jag blir så klen när jag ser dina vackra bilder....
Här har inte så mycket blommor kommit upp än. Inga vitsippor eller blåsippor så långt ögat ser....
Såg en humla idag.....
Har gått rundt här i shorts så det har varit varmt.
Härligt.
Ha en fin kväll.
Kram vännen.
Synne ;D

Mamma C sa...

Vilken häftig bild med såpbubblorna, och tack för boktipset.
Kram mamma c

husnummer30 sa...

Hi Hi! Ja...nu har ju varken vi barn eller djur ännu, så en glaslampa har ju en viss chans till överlevnad. Men nog kan jag väl helt själv stå för nernockandet... ;-)

Helt ljuvlig bild, den med såpbubblorna. Och vitsippor - helt underbart!

Ha det fint! //Jill.

lottens vita och gröna sa...

hallå, vilka underbara vårbilder, så härligt det såg ut med såpbubblorna! tack för boktipset!
varmkram lotten

Trollmor sa...

Helt underbar bild med såpbubblorna!
Hoppas att du fick en solig söndag istället.
Du tipsar om ännu en bok jag köpte på bokrean, kul!
Den och Tidsresenärens hustru bara ligger och väntar.
Ha en fin vecka, kram!

Anonym sa...

Njuter av dina fina bilder. Sista bilden var verkligen fin . I första anblicken såg jag inte den lilla fjärilen.
Kram på dig
ewa

C De-sign sa...

UNDERBARA bilder du visar och så härligt med såpbubblor!!!!!! Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram fr C

Gry sa...

Sånna underbara bilder du bjuder på! Våren har verligen kommit på riktigt nu ;-)

Jag älskar vitsippor, och har haft en stor bukett i vardagsrummet sista dagarna. Så härligt!

Må så gott och ha en skön kväll!

Kram Gry

Cornelias Corner sa...

Ojojoj...vilka fina bilder! Såpbubblanbilden är enastående! Kram!

Sussie sa...

Mysigt med såpbubblor. Håller med dig om att boken är trevlig läsning, jag gillade den skarpt. Jag har precis börjat läsa "Är det någon där?" av Marian Keyes. Lättläst i vårsolen med katt på magen och en kopp kaffe i näven. Kram Zanna

Elzie sa...

Ljuvligt... med önskan om en bra helg.
Kram Elzie

Ann-Catrin sa...

Fantastisk abilder.. underbart att vila ögonen på!!

vad fint med såpbubborna med...underbart fotat!!

kram kram A-C