tisdag, april 15, 2008

På väg tillbaka...



Här kommer korten jag lovat er... De känns visserligen inte lika aktuella längre, då det nu har gått två veckor, och det har hänt mycket i trädgården... Men ett löfte är ett löfte :)
Det här var årets första försommardag, +16 i skuggan och t-shirtväder, och alldeles, alldeles underbart!!





Tulpan- och påskliljelökar som sattes mitt i "vintern", har kommit upp...




Någon som vet namnet på den här sötnosen? Hela skogsgläntan är full av dem...




Myrorna har vaknat...



En av mina många favoriter, lupinerna, har börjat visa sina vackra blad...




Violer har vi i mängder... underbar doft i kvällssolen :)





Rabarbern sticker upp sin lilla nos...





Och så äppelblom... så vackert! Längtar redan :)









Jag är bättre nu, har äntligen kunnat börja röra på mig lite mer. (Inget allvarligt fel på mig, men jag har haft ont och mest legat och läst nu i snart 2 veckor... lite långtråkigt!)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag ligger en hinna av sorg runt hjärtat...

Ondskan i världen är oändlig, tycks det som. Hur någon kan döda ett barn övergår mitt förstånd, och ändå sker det varje dag. Så många liv som spills innan de ens fått börja...

Mina tankar idag går till Engla, och till hennes familj. Den oändliga sorg de nu får bära känns övermäktig och omänsklig.

En person i min närhet är vän med Englas familj, och jag tänker även på henne och hennes familj. Det som nästan är overkligt för oss andra, är nu invävt i deras liv...



Gå i frid Engla.


7 kommentarer:

Mamma C sa...

Så många fina vårbilder du visar. Bra att du är bättre nu, inte kul att ha ont.
Kram mamma c

Gårdsromantik sa...

För mig så kommer de där bilderna lite för tidigt ;-)
Tittar jag ut ligger snön i stora högar. Men då är det ju härligt att få en aning om vad som väntar.
Jättevackra bilder du delar med dig av.

Kram Maud

Anonym sa...

Om du menar den lilla blå med blanka blad så är det en Vinca minor, svenskt namn skuggröna. Bra marktäckare, finns med vita blommor också.

Synnøve. sa...

så vackra bilder du har idag.
Rabarbern som sticker upp näsan är säkert från Norrköping. Där har vi uppnäsor vet du.
Hoppas som du säger att Englas familj nu får tid att sörja.
Kram Synne :D

Anonym sa...

hej igen, skrev fel förut. Svenska namnet på vinca minor är vintergröna, inget annat. sorry!

husnummer30 sa...

Jättefina vårbilder du visar! Nu börjar det röra på sig... :-)

Tack för snälla hälsningar också!

Ha det gott! //Jill.

Anonym sa...

Så skönt att du är lite piggare och orkar sitta en stund vid datorn.Har saknat dig med dina inlägg o kommentarer hos mig.
Så underbara vårbilder du visar.Kan som känna vårlukten i dem.Krya på dig gumman
kram Trollmor