fredag, juli 04, 2008

Lite från utsidan...


Igår fick jag för mig att dra fram en grön trådhylla som stått i garaget. Jag köpte den för många år sedan, men har aldrig tyckt att den passar någonstans, och så igår fick jag plötsligt syn på dess plats. Utanför lillstugan finns ett perfekt litet "hål" mellan syrenbuskar, körsbär och ölandstok. Fram med hyllan alltså, och på den ställde jag några av mina krukväxter, lite stenar och ett litet, litet vattenblänk. Hyllan syns inte från uteplatsen, utan bara om man går precis förbi. Jag tycker det blev lite mysigt med ett litet överraskande rum mitt ibland allt det gröna :)

Litet vattenblänk... ett värmeljusglas med en malva i:


På farstukvisten har vi en inbyggd bänk som jag använder som "pyntbänk". Den är omöjlig att sitta bekvämt på, så istället ställer jag lite fina saker där, för att välkomna dem som kommer hem till oss.
Såhär ser det ut nu (ignorera leksakerna under bänken):




En av lanternorna har tappat en glasruta, men det går bra ändå :)
Lyckoelefanten måste förståss få vara med, och i den stora krukan står en magnolia.







Min söta pelargon, fyndad på Maxi för endast 15 kr pga att den inte hade några blommor. Med lite tålamod (och vatten) kom blommorna så småningom :)



Margeriten fick vi i värdinnegåva på midsommarafton, och den lilla stången får bli kvar även om den inte är så tjusig. Den hör ju till!
I de vita krukorna står mina knoppande krysantemum som blommade så ljuvligt i vintras, om ni minns?




Ett litet blänk till... och malvorna kan jag inte motstå :)




Mitt emot bänken hänger en vacker flätad ampel med en ljuvlig surfina...


Ha en skön helg!


2 kommentarer:

Mamma C sa...

Så vackra bilder, så sommrigt.
Ha en bra helg.
Kram mamma c

Synnøve. sa...

Vilka bilder du visar oss idag.
Bänken var fin, men varför omöjlig att sitta på?
Leksakerna under bänken stör inte alls. De passar in.
Ha en fin dag där du är.
Kram en blåsig sommarnatt.
Synne.