måndag, juni 30, 2008

Tillbaks efter pyttesemester...


Igår em kom vi hem igen efter vår pyttekorta minisemester, som varade ganska exakt ett dygn. Men trots att vi var hemifrån så kort tid, att vi knappt fick sova någonting och barnen var i luven på oss och varandra mest hela tiden, så var det skönt att komma bort ett tag! Det är alltid skönt att bryta vardagen för en stund, även om det bara är en liten, liten stund...

Vi tillbringade lördagskvällen tillsammans med min familj, och åt en jättegod middag bestående av grillad fläskfilé och sen jordgubbar med glass till efterrätt. Precis som det ska vara på sommaren alltså :)! Tillbaka på campingen igen fick vi njuta av en underbar solnedgång över Vättterns vackra vatten, sagolikt!

På söndagen smet vi ut ur husvagnen mellan regnskurarna för att barnen skulle få leka på lekplatserna och rasa av sig lite efter helgens godisintag :) Självklart var den fina stranden tvungen att provas lite också, även om det inte var badväder! Vattnet var iskallt, men det är det ju nästan alltid i Vättern...


Hoppas ni alla haft en skön och vilsam helg! Och tack för att ni fortsätter att kika in till mig, även om jag är dålig både på att uppdatera och hälsa på inne hos er!

Ha en härlig dag!

9 kommentarer:

Sussie sa...

Såna söta små fötter :) Ni ser ut att ha haft det fint, jättefin bild över vattnet. Ja tänk så skönt det kan vara att bara få komma iväg en liten stund, batterierna laddas om direkt. Klart man inte har lika mycket tid vid datan nu, det är ju sommar :) Kramar till er.

Anonym sa...

Härligt kan vara kort! Bara man göra något som man vill och känner att det passar en och familjen.
Må gott!

Ps härlig solnedgång!

//Cissi

Ann-Catrin sa...

ja du.. mysigt att få byta miljö.. härligtt för både liten och stor.. sä härliga bilder på små barnfötter ocg fantastisk solnedgång!
kram a-C

Marina sa...

Vilka härliga bilder du visar. Dom där små bara fötterna ser så mysiga ut. Här är barnfötterna lika stora som vuxnas nu för tiden.

Mamma C sa...

Hur kort en tiden är som man är hemmifrån. Kan det vara jätteskönt att bara komma iväg.
Kram Mamma C

Gårdsromantik sa...

Vilka vackra bilder!
Visst är det skönt med miljöombyte ibland. Idag stack maken och jag iväg till grannstan på minisemester och unnade oss massor med gott och rolig shopping. Gud vad kul - men så trött jag blev efteråt - intensivt och roligt.

Kram Maud

Synnøve. sa...

Man kan komma stärkt ut av en minisemester på bara ett dygn med.
Ser ut som ni njutit av erat dygn rejält. Bra, det har ni förtjänat.
Du, ang att skriva inlägg ofta och sånt.
Det är ju din blogg, du skriver när du vill.
Du går runt till oss andra när du har tid och lust.
Vi som uppskattar din blogg vet ju det så vi försvinner inte.
På hedersord.
En jättekram till er från mig.
Synne:D

Anonym sa...

Låter som en toppenhelg. Vilket fint foto på fötterna, ibland kan de minst anade vinklarna bli dom bästa.

~Livet i byn

Anonym sa...

Oj så länge sen jag var inne o hälsade på dig.
När min dator krachade försvann alla mina favoriter också.
Har missat massor ser jag.
Du visar och tar så underbart fina bilder.
Kram ewa