tisdag, juni 17, 2008

Hej igen!


Datorn är hemma, mina kort fanns kvar i den och ute lyser solen (lite ibland i alla fall) ... frid och fröjd alltså!
Idag bjuder jag på en halv rundtur i trädgården (andra halvan kommer i nästa inlägg)! Sommaren har anlänt och överallt lyser små blommor, bär och spirande grönsaker upp i det gröna.
Doftschersminen har precis öppnat upp sina första knoppar och jag blir lycklig av de vackra blommorna!


Vinbär på gång! Jag åt det allra första ljusröda (sura) vinbäret idag... smakar sommar :)




Smultronen börjar bli härligt röda...



...och jordgubbarna är också på gång!




Gula söta blommor lyser upp lillstugans vägg (vet någon namnet?).


En av alla mina favoriter, lupin! Älskar lupiner, och humlor, så detta är ju full pott!



Utanför köksfönstret står mitt gamla utebord. Snart dags för ommålning, men än får det vara som det är, jag gillar det nötta uttrycket det har. Dahlior och tobaksplanta samsas om utrymmet i en gammal järngryta, och en liten ängel har förståss fått plats också!


Ha en fin kväll!

5 kommentarer:

Sussie sa...

Hej igen :)
Jag har saknat dig! Läste nyss din kommentar, gissa om jag skulle bli glad om du semestrade hitåt. Nu ska jag ta en runda till med kameran och knäppa fler bilder så att du fastnar ordentligt för brunnen :) Kul att du fick igång datan och tur att inget försvunnit, tråkigt om en massa foton skulle försvinna. Ha en fin kväll, kram.

Ann-Catrin sa...

hej vännen!

blir ju alldeles lycklig av dina underbara trädgårdsbilder... de tar anadn av mig.. svidande vackert!!

kraam A-C

Marina sa...

Så bra att datorn funkar igen. Fina bilder! Härligt att ha lite ätbart i trädgården att plocka av.

Mamma C sa...

Vilken tur att alla kort kunde räddas. Riktigt fina sommarbilder du visar.
Kram Mamma C

Synnøve. sa...

Skönt du är tillbaka.
Det är inte skoj när datorn packar ihop nej.
Vilka fina blommor du visar oss. Den bilden på hummlan och lupinen är en fullpoängare tycker jag.
Hummlan ger liv i bilden.
Ha nu en alldeles förträfflig onsdag.
Storkramen till dig.
Synne :D