fredag, juni 27, 2008

Blomster och boktips!


Ja, det är vad som bjuds idag :)!
Tänkte att ni skulle få se mina underbara schersminbuskar som blommar nu. De är otroligt vackra, översållade med blommor, och doftar underbart! Nu undrar jag bara var mina ljumma sommarkvällar är? Jag vill ju sitta ute och njuta av doften!





Förövrigt kan jag meddela att det fortfarande är kallt i vattnet, i alla fall enligt min knottrige son :). Men han är jätteduktig och har gjort framsteg, trots att han är av den försiktiga typen. Vi har även införskaffat en egen simdyna så att vi kan ägna oss åt hemmastudier så fort solen behagar titta fram :).

Imorgon åker vi iväg med husvagnen för en extra-kort-mini-semester! Vi ska bara 7 mil bort, för att campa i närheten av mormor´n och morfar´n. De vill rå om sina barnbarn, och jag ser fram emot att följa med min bästa vän och titta på en häst. Ska bli skönt att lämna tvätthögarna åt sitt öde, även om det bara är för ett dygn :)


Här ser ni min senast utlästa bok:




Igår kväll läste jag ut "Framtidens hemmafruar" av Laurie Graham. En jättemysig bok som handlar om sex kvinnor och deras liv.
Berättelsen tar sin början i 50-talets England. På en amerikansk flygbas lever fem av dessa kvinnor, som medföljande fruar åt sina "flygande" män, och de har kommit att bli nära vänner. En dag träffar de Kath, en engelsk kvinna som lever i efterkrigstidens misär på landsbygden. Detta möte kommer att påverka samtliga av dessa kvinnors liv...
Läs och njut!


Ha en skön helg!

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag förstår lilleman! Inte vill man bada i det är vädret.
Skall det aldrig bli sol igen?

Kram Maud

Marina sa...

Schersminer är helt udnerbara. Jag blir alldeles hög av doften nästan. Mina enkla är överblommade men nu blommar den dubbla för fullt.
Hoppas ni får en skön minisemester.

Ann-Catrin sa...

Bada.. hualigen..vad modig sonen är!
Shesrmier.. jag har oxå tagit in npgra kvistar.. de doftar ju som hubba bubba.. mums"!

Mysigt att bara byta miljö om äön bara för en kort stund!
Njuter av dina sagolika bilder!

ha nu en mysig helg!
Ann-catrin

Synnøve. sa...

Visst är det skönt att bara åka iväg på en minisemsester då och då....
jag tror sonen lärt sig simma snart. Fast det är kallt i vattnet.
Ja, du får vira in dig i tjocka filtar, ta med en sån terassvärmare ut, en infravärmare heter det väl på svenska. Sen kan du njuta av dina vackra shersminer.....
Glömde nått gott att dricka...
Ha en fin helg.
Kram Synne.

Anonym sa...

Ja visst doftar de underbart! Jag har en sådan buske men var tvungen att klippa ner den för den hade fått växa sig alldeles för vild! Så jag har ej fått några blommor i år. Men den som väntar på något gott...!

Må gott!

/Cissi

C De-sign sa...

Vilka sagolika bilder.....så mycket njutning! Ha en bra "mini-semester" Kramar fr C

Sussie sa...

MMM jag nästan känner hur gott de doftar :) Tack för boktipset, jag hålla koll efter den, det är så skönt att bara koppla av med en bok nu. Hoppas minisemestern blev fin och trevlig. Vilken liten kämpe han är din son som badar på fast det är så ruggigt, hälsa honom att jag tycker att han är som en superhjälte :) Ha d gott, kram.