torsdag, juni 19, 2008

Följ med på promenad!


Nu laddar vi inför midsommar! Storhandling och en del städning är avklarad, men lite återstår (det tar ju aldrig slut iof...). Imorgon kommer våra kontaktbarn samt några vänner över, och vi har en galet fullspäckad dag. Jag fattar inte ens när vi ska hinna äta all mat jag handlat hem? Men det löser sig nog :) Och efter att all mat är uppäten får ni nog följa med mig på promenad igen... och igen... ;)


Det är så underbart vackert ute nu. Flera gånger den här veckan har jag och hunden gått på kvällspromenad på de mysiga traktorvägar som finns precis i närheten av vårt hus. Följ med oss ut!


Längd en av vägarna växer ganska många gamla rosenbuskar. Ljuvliga ljusrosa små nyponrosor som doftar underbart i kvällssolen. Undrar just om någon satt dem här för längesedan? Kanske har det någongång varit infarten till ett litet torp...




Sockenkyrkan skymtar fram bakom skogen.



Förvånat möte... "Stirrar du så stirrar jag tillbaka!" :)


Säg hej till publiken :)!



Molnen skingras och solen bryter fram... underbart!



Tokglad hund rusar av sig!



En gammal lada står vid traktorvägen. Här har torkats foder i forna tider. Jag älskar detta gråa gamla hus! Så vackert!





Förbi ladan och ner över vallen så kommer man till en fin å. Jag skulle inte vilja bada i dess bruna vatten, men den är ju vacker att se på i alla fall...

Ha en underbar midsommarhelg!
*Kram!*

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka fina sommarbiler du visar. Du ska ha en skön och bra Midsommar du oxå.
Kram mamma c

Marina sa...

Underbar promenad jag fick följa med på. Påverkar den min kondition tror du????
Här blir det nog också mycket mat, brukar bli så. Gott!
Trevlig midsommar!

C De-sign sa...

Vilken underbar promenad du tog med oss på!!!!! Din hund ser ut att likna min Maja lite...... Det är en så ljuvlig tid nu...man bara njuter..... Jag önskar dig en fortsatt fin midsommarhelg! Kramar fr C

Sussie sa...

Vilka härliga promenader, både i din trädgård och här. Härlig bild på kossorna och din vackra hund, härligt med möten. Du har så vackra vyer runt dig, ån är jättefin fast den inte är blå :) vatten är så otroligt lugnande i alla naturliga former. Ladan är vacker tänk så mycket den hunnit med att se. Ha en riktigt fin söndag, kram.