onsdag, juni 18, 2008

Vi fortsätter...

... turen runt trädgården! Ja, ni ser ju förståss att det är ännu en lupin :) Jag vill ha massor, massor av lupiner! Tur att de är duktiga på att självså sig.

Och så får ni se samma lilla jordgubbe igen :)! Ville bara visa hur mycket som hänt på ett dygn... nästan ätklar nu...




Vid vår sittplats uppe i skogsbrynet har vi en alldeles underbar knotig gammal fläderbuske, med vita vackra blommor.




Körsbären får vi premiärsmaka i år. I fjol när vi var nyinflyttade så blev det inga körsbär, och knappt några äpplen, men i år ser det ut att bli skörd av dem båda. I förra veckan så firade vi faktiskt ett år i nya huset! Känns lite speciellt, att vi nu har gått ett varv runt, och man kan börja känna igen saker från året innan :)



Hallon blir det mängder av! Mums!



En annan favorit; malva! Jag älskar dessa underbara blommor som blommar i häftigt överflöd längs kortsidan på huset. Här ska jag sätta en liten stol eller fotölj så att jag kan sitta och bara njuta...



Luddiga humlor, berusade av nektar, brummar vilt runt bland blommorna...



Så här fint har det blivit på en jordfläck som annars stått gapande tom i väntan på att vi ska bestämma oss för om den ska bli rabatt eller gräsmatta...

Ha en fin dag!

4 kommentarer:

Gry sa...

Så härligt med blomsterbilder! Jag har ju ingen trädgård själv längre, och ser en stor förmån att få gå in till alla duktiga trädgårdsbloggare! Hihi...nu blev du visst trädgårdsbloggare i bara farten också. Men du har ju så mycket fint att visa, så den titeln är du värd!

Jag älskar körsbär, så jag är inte så lite avundssjuk heller på dina... Jordgubbar har jag några få i en kruka på balkongen, men körsbärsträd...eh..vet inte riktigt om hyresvärden skulle bli så glad. Kanske värdt ett försök ;-)

Ha en fortsatt skön dag och en glad midsommar!

kram Gry

Gårdsromantik sa...

Malva och lupiner passar så bra till sommartorpsromantik. Jag gillar riddarsporrar och stormhatt också men dem gillar inte mig.

Kram Maud

Mamma C sa...

Malva är en underbar blomma. Så fina bilder du tagit.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

hallå½
vilken ljuvlig malva rabatt, jag suckar alldeles hänfört nu, oh!
ha en underbar midsommarvecka!
varmkram lotten