lördag, mars 05, 2011

Matlista


Japp, det är jag på bilden! Envis som en åsna är jag, och att min kära gamla blogg fortfarande finns kvar är väl ett bevis så gott som något.

Jag har kommit fram till att anledningen till att bloggandet går så trögt är att bloggens ursprungside´ (inredning) inte passar mig särskilt bra längre. Mitt liv nu handlar extremt lite om inredning, och väldigt mycket om vardag, barn, mat, hund, skola osv osv. Först tänkte jag skaffa mig en ny blogg, nu när jag blev bloggarsugen igen, men det känns lite knasigt... här finns ju många minnen samlade. Så nu har jag ju tänkt (igen) att skaka lite liv i den här bloggen, så får vi se hur det går :)

Tänkte börja med att dela med mig av veckans matlista, ifall någon kan tänkas vara intresserad:

  • Ris- och kasslergratäng
  • Kantarell- och köttfärspaj
  • Spagetti och köttfärsås
  • Falukorvsgratäng med vitkål
  • Het kycklingsoppa
  • Pyttipanna
  • Tacos
De kursiva maträtterna finns som recept på matklubben.se Det är bara att söka på namnen där! Alla matklubbsrecept är nya för oss den här veckan, så det ska bli spännande att se om vi hittar några nya favoriter.
Ha det gott :)

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Godeftermiddag i stugan.
Blev jättglad när jag såg din kommentar ska du veta.

Hur går det med dottern? Blev lite orolig när jag såg vad du skrivit.

Tycker du gör rätt som fortsätter blogga ja....

Vilken söt liten (hm) hund ni fått i familjen. Vad är det för ras?
Här har vi ju bara Erri och Mats, samt Winnie Katt. Inte våra, men ändå våra på nått vis.

Har nu sett på vm i oslo, samt skridskyttet...

Du får springa in till mig och titta på det förra inlägget. Har en utlottning där. Den pågår till den 15 mars. Vill gärna att du ska vara med ju hihi.

Nu ska jag fixa lite middag snart. Sen får vi se hur eftermiddagen artar sig.

Sköt om dig och glad du är med i dansen igen.
Kraaaaam.