lördag, mars 12, 2011

Trögt


Nja, mina fina pelargonfröer vill inte riktigt ta sig. Så tråkigt, jag hade sett fram emot att ha fönsterbrädor och utebord fulla med roliga pellisar i sommar. 2 av 10 frön av "finfröerna" har grott, av de mer ordinära pelargonfröerna grodde hela 6 av 8... Jag har för mig att jag läst att om de inte vill gro så kan man ställa dem i kylskåp ett tag... kanske vore värt att prova...

Mina övervintrare mår iaf bra! I köket blommar en späd, ljusrosa pelargon och sprider löften om att vår är på väg... underbart :)


1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Ser att du är i full gång med våren.
Skönt det.

När jag såg din bild först så trodde jag det var skuren korv. Sen såg vad du skrev.

Måste ta upp mina pelargoner från källaren.
De står där och gröna. Ska man bara klippa ner dem sen?
Har inte en blekaste hur det funkar....

Ha det så gott nu.
Kramen Synnöve.