onsdag, mars 23, 2011

Veckans matlista


Jag har en rund, mjuk mamma-mage som trivs väldigt bra på mitt mittparti. Här lever den glada livet och tänker inte ge sig av frivilligt... Tidigt i våras började jag träna för att få bort lite av min mjuka mage och få upp flåset lite. Men sen blev jag sjuk, blev opererad och har inte kommit igång med träningen efter det.

Så nu går jag till attack från en annan vinkel, nämligen maten. Märk väl; här ska inte bantas! Visst skulle en riktig svältkur vara bra för formen, men jag tror inte på den metoden i längden. Inte heller tror jag att jag orkar mitt fullspäckade liv om jag skulle leva på pulver och gurka. Så nu försöker jag helt enkelt lite lugnt och försiktigt lägga om maten, och förhoppningsvis komma igång med träningen snart igen. Så får det gå sakta om det vill, bara det går. Jag siktar inte på smal, bara på lite mindre rund :)

Matlistan för den här veckan är nästan helt tagen ur boken Klaras goda GI-dagar. Hittills har vi avverkat Gräddig skinksås och spagetti samt Tomatsoppa med kryddiga korvar. Båda var jättegoda och otroligt lättlagade, vilket är skönt mitt i veckan med allt som ska roddas runt!

Matlista (kursiv text = boken):

  • Fullkornspasta med gräddig skinksås
  • Saffransdoftande fiskgryta
  • Fullkornspasta med köttfärssås
  • Tomatsoppa med kryddiga korvar
  • Tacos
  • Kycklingbiffar med cashewbulgur
  • Köttgryta med kantareller

Inga kommentarer: