måndag, mars 07, 2011

Våååår!


Igår var det världens härligaste vårvinter-dag! Ett par timmar spenderades ute i skogskanten tillsammans med 2 av barnen och en vårrusig hund. Maken klättrade omkring i äppelträden och gav dem en ordentlig beskärningsomgång.

Alla som besökt min blogg tidigare vet säkert om att jag älskar att fotografera detaljer. Alltså insekter, blommor, knoppar, pinnar och skott. Och varje tidig vår går jag runt med kameran och tar kort på alla fina små knoppar som börjar dyka upp. Det känns så hoppfullt :)
Men så igår så ville plötsligt inte kameran vara med om denna tradition längre. Resultatet är ett gäng suddiga foton på syrenknoppar och ekollon... Jag hade tänkt spara ihop en slant och köpa mig en systemkamera nå´n gång i vinter och leva med min gamla kompakta en stund till, men nu tänkte jag om. Inte kan jag gå en hel sommar utan att ta närbilder, det går bara inte! Så en ny kamera är nu på väg hem till mig. En billig, kompakt och antagligen hundra gånger bättre än min gamla med tanke på hur fort teknik utvecklas. Så snart är våren skarp igen. Hoppas jag :)

Inga kommentarer: