måndag, mars 21, 2011

Pelargontant


Ja, det är vad jag har blivit! Jag sköter om mina små pelargonbebisar (fler har kommit upp nu till min stora lycka), är stolt över mina sticklingar som jag lyckats med över förväntan, och jag tittar längtansfullt på årets pelargonnyheter när jag hittar dem i en trädgårdstidning. Kanske är det att jag oundvikligen närmar mig 40-års åldern. Det är nästan 9 år dit... men ändå, det närmar sig ;)

Hur som helst började snålvattnet rinna när jag hittade den här skönheten i Allt om trädgård; PAC First Yellow. Vet inte riktigt varför, men jag blev förälskad helt enkelt :) Så nu har jag beställt 2 stycken egna exemplar från Rockdala, och jag väntar med spänning tills de kommer hem till mig i mitten av maj! En fin doftpelargon blev det också, även den ska det bli väldigt spännande att få njuta av i sommar.

(Bilden lånad från rockdala.com)

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hur ska man klippa ner en pelargon??? HJÄLP!
Kramen igen.
Synnöve.