fredag, april 20, 2012

En liten lista


Japp, nu har även jag (antagligen som sista människa på planeten) blivit utvald att svara på en sån där fin lista som susar runt bland bloggarna. Tackar, tackar kära Sandra  :)

Nu ska man egentligen svara på frågorna och sen hitta på nya och skicka vidare, men jag tycker mig ha sett den här utmaningen på nästan alla bloggar, och därför kommer jag nöja mig med att svara på frågorna utan att skicka vidare utmaningen. 

Så... here we go!

1. Vad gör du när du är ensam hemma?
Framför allt diskar, städar och tvättar. Och sover! Brukar försöka hinna med en liten tupplur mitt på dagen.
Men just idag tittade jag på tv. Precis vad jag ville se utan störande moment. Det var en wow-upplevelse för det var så ohyggligt länge sedan jag jag gjorde det senast.  (Om någon undrar över dessa rafflande bekännelser, så kan jag ju säga att jag är mammaledig. Min ensam-hemma-tid är några timmar i veckan när stora barnen är på dagis och i skolan.) 

2. Vilken är din bästa låt från 2012 so far?
Svårt, men jag tror "Resten av ditt liv" med Timbuktu. Älskar att den är så hatisk men låter så happy-happy.

3. Om du fick göra om något du gjort i ditt liv, vad skulle det vara?
Fasen, jag ångrar för mycket. Kommer att bli en bitter gammal tant. Men vad jag verkligen lärt mig är hur himla fort småbarnsåren går. Så de saker jag skulle ändra står i relation till just det. 

Kanske skulle jag (vi) inte flyttat ifrån vårt förra hus. Jag skulle absolut inte sålt mina hästar, inte alla i alla fall. Och det jag mest av allt ångrar för tillfället är att jag sålde min hund när barn nummer fyra låg i magen. Jag vet att det var rätt beslut, han får helt enkelt inte plats i livet här just nu, men jag saknar honom så det gör ont. På riktigt.

4. Hur många barn vill du ha?
Fyra låter som ett bra antal.

5. Hur ser den bästa frukosten ut?
Lugn och ro. Jag med en bra bok. Te och fralla kanske. 
Det är lugnet och boken som är grejen, vad som äts är mindre viktigt.

6. Hur många olästa mail har du?
Låt mig se... 539. En nätt liten siffra.

7. Vad önskar du att du vore bättre på?
Koppla av. Jag önskar jag kunde stressa ner och sluta tänka ibland. Jag är världsbäst på att analysera saker och ting sönder och samman.

8. Om du fick välja helt fritt, var i världen skulle du vilja bo?
Dalarna. På en egen lagom stor gård i Orsatrakten. (Eller möjligen i skärgården.)

9. Hur många jackor har du egentligen?
Åtta. 

10. Ärligt nu, använder du verkligen alla dom där jackorna regelbundet?
Nope. 

11. Hårdkokta eller löskokta ägg?
Löskokta i kopp, hårdkokta på mackan.

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hallå där.
Joda att jag lever allt....
Kul med sådana frågeformulär, men ibland vet man inte helt vad man ska svara faktiskt.

Hoppas du har en fin lördag. Här är den lugn och fredfull.
Kram Synnöve.

Malin på pastill.nu sa...

Vad roligt att få läsa lite mer om dig! :-)