måndag, april 16, 2012

Jodå


Vi överlevde påsklovsveckan. Det gick t o m över förväntan bra att vara hemma hela högen tillsammans. Bortsett från en dag med katastrofvarning så hade vi en ganska bra vecka. Lite slapp, lite skoj, sådär som det ska vara.

Och i helgen slutade det äntligen att regna och vi packade in familjen i bilen och åkte för att snegla på ett hus. Det blev dock bara att vi tittade från vägen, för husets gårdsplan var full med bilar. Antagligen folk som städade och röjde inför visningen som kommer att vara den här veckan. En visning som vi inte ska gå på, för huset låg inte sådär perfekt som vi ville att det skulle göra.
Men omgivningarna var underbara och vi stannade till och fikade i skogen. Barnen lekte på mossklädda stigar och petade med pinnar i vattenfyllda diken. Byggde broar med murkna småstockar och plockade vitsippor bland granstammarna. Ljuvligt.



Så har jag skaffat Instagram också, och gör mitt bästa för att behärska mig lite och inte slänga ut drösvis med nya kort varje timme. Varför är det så roligt att ta bilder med filter för? Jag begriper mig inte på mig själv ibland.
Men vad svårt det är att hitta folk man känner igen. För det finns ingen sökfunktion som gör att jag kan leta efter folk med hjälp av t ex bloggnamn el dyl va? Någon som vet?

Vår husvagn. En ful bärare av somriga känslor :)

5 kommentarer:

Spanienfrugan sa...

Så mysigt med en fika utomhus! Ser riktigt vårigt ut på bilderna.

SV: Ja, det är supermysigt att tvätta de första kläderna och boa runt här hemma :)

Spanienfrugan sa...

Haha. Spaghetti med ketchup och svartpeppar lät faktiskt inge vidare....men kolhydrater fick du ju i dig då i alla fall ;)

Lisa sa...

Haha jag fattade inte att det var du på Insta först, det var först när du lagt upp din bloggadress som jag hajjade. =)
Jag är likadan, vill lägga ut tusen bilder varje dag, men vill inte verkar för besatt. Haha

Malin på pastill.nu sa...

Åh fina Maria Nyckelpiga! Och vad mysigt med husvagn ändå! Jag har inte trillat dit i instagram-träsket än, konstigt nog! Men det kommer säkert ;-)

Sandra sa...

Härliga och somriga bilder :)