tisdag, april 10, 2012

Påsklov

 

Japp, idag börjar barnens påsklov. Å hej å hå vad mysigt att vara hemma tillsammans i en hel vecka till. Bara rå om varandra, leka, ta det lugnt och ladda batterierna.
Eller inte.
För mina äldsta barn är som hund och katt. Inte den typen av hund och katt som gosar i samma korg och slickar varandra på huvudet. Utan den typen där hunden försöker slita katten i stycken och katten ivrigt försöker klösa ut hundens ögon.
Påsklov alltså. Tjoho!

Fast näe, så eländigt är det faktiskt inte hela tiden. Ibland leker de snällt, och det sker oftare nu för tiden än vad det brukade. Ibland kan även lillebror vara med och de kan leka alla tre utan att blodvite uppstår. Jag hoppas innerligt på att påsklovet bjuder på många sådana stunder. För det finns inte så mycket tid för mig att  styra upp med annat just nu. Bebisar tar väldigt mycket tid. Hushållsarbete i en lite större familj tar också väldigt mycket tid. Resultatet är såklart väldigt lite tid över till annat. Samt hög puls.

Visst ser hon oskyldig ut? 
Ingen kan ana att hon är som Gudfadern själv och styr sin familj med järnhand :)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vad befriande att läsa om dina barns syskonstrider. Jag tycker ingen skriver om det och jag undrar ofta över det. Jag och min lillebror slogs jämt. Varenda dag. Gör inte ungar det längre tänker jag? Jo men tydligen! :)

Annika sa...

Jaja så länge humorn är kvar så finns det hopp om livet. Vet hur det är att leva med en miniführer. Och då har han inga syskon att hunsa med ens.

Själv slogs jag varenda dag med min bror. Gärna hela dagarna. Vi åkte inte ens utomlands på semester tillsammans utan de tog med oss var och en för sig. Trevligt.

thaipinnen sa...

åhh så söt:D


Nu är det så att jag är med tävling/ansökan om ett sommarjobb. Men ska få så många röster som möjligt och den avslutas om några dagar så behöver all hjälp jag kan få!
så Skulle du snälla vilja rösta på mig på http://thebeachparty.se/sommarjobb/ :D Sök på Thrumberg så kommer jag upp . Klicka sen på like så är det klart!
det går super snabbt och skulle uppskattas jätte mycket!Du kommer självklart få en länk som tack!
Ber om ursäkt om du inte gillar sånt här eller om jag råkat skicka det här igen !Kram