onsdag, april 04, 2012

Uppladdning


Ja, inte duggar det tätt mellan inläggen här. Dagarna går i en rasande fart och jag gör mitt bästa för att hinna med. Tid och ork räcker inte riktigt till bloggande, och knappt till att läsa bloggar heller. Men snart är det påsklov och då ska jag glo på skärmen tills ögonen blöder ;)

Påsk ja.
Idag handlade jag påskgodis och påskpresenter och har fixat i ordning (och gömt) barnens ägg. Våra barn brukar få lite, lite godis plus en liten grej i sina ägg. Tycker det räcker så eftersom de även får ägg från sin mormor och farmor. Men ja, i år är jag en trött mamma med amningshjärna och därmed blev det lite hejsan-svejsan och jag kom hem med en enorm godispåse. Så i år får barnen lite mer godis och en liten grej. Utom lillasyster, för hon får en body i sitt ägg. Och ja, jag vet att en 7 veckors bebis inte kommer att lägga märke till att det är påsk och kommer inte att bry sig ett dugg om hon får ett påskägg eller inte. Jag försökte tala förnuft med mig själv i affären, försökte förklara för mig att det räcker gott och väl om hon får sitt första ägg nästa år. Men nej, jag är en ömhjärtad stackare som inte lyssnar på förnuft.
Jag har fyra barn - alltså ska det vara fyra påskägg. Basta.



Finaste påskäggen ever :)

3 kommentarer:

jos sa...

Jättesöta påskägg! Jag brukar också få brottas med det där, att den lilla faktiskt inte har någon uppfattning om att det är jul/påsk osv. Nu är hon ju förvisso lite större, men jag har inte kunnat motstå även när hon var mindre. Rättvist ska det va :)

Sandra sa...

Men Gud vilka fina ägg!
Jag hade nog också köpt ett påskägg till varje barn. Tänk vad hemskt om minstingen fick reda på något i efterhand!

Erica AKA tomtens dotter sa...

Klart att de ska ha varsitt ägg :-)

Tror att waldorf passar utmärkt till rostbiff btw.

Ha en fin påsk. Kram