onsdag, september 28, 2011

Alla är vi barn i början


Jag har gjort min första amigurumi! Och trots att den inte ser mycket ut för världen så känner jag mig ganska stolt faktiskt. Jag är en väldigt otålig människa och jag har aldrig virkat på riktigt förut, så när det efter mycket kämpande lossnade och jag fattade hur jag skulle göra (ja, jag vet att det ska vara jättelätt att virka, men det är nog en myt, eller så är jag i trögaste laget) och jag tillslut fick ihop en liten gris så blev jag väldigt nöjd. Speciellt knorren blev bra ;)

Jag är väldigt pysslig av mig, och tycker t e x att det är kul att sy, men med 3 barn i huset har jag svårt att hitta tiden. Därför tänkte jag nu utforska mina talanger för virkning, för det är ju faktiskt ett pyssel man kan göra framför tv:n tillsammans med familjen.


Tänkte tipsa om god och ruskigt enkel vardagsmat också. Tycker själv att man inte kan få för många sådana recept!

Fiskgryta med kokosmjölk

400 gr fiskblock (torsk/hoki el liknande)
500 gr wokgrönsaker
1 burk kokosmjölk
1-2 tsk röd currypasta
0,5 tsk sambal oelek

Fräs wokfrönsakerna i panna, tillsätt sedan kokosmjölk, currypasta och sambal olelek. Låt koka upp och tillsätt sedan fisken (delad i bitar). Låt fisken bli färdig och servera sedan grytan tillsammans med jasminris.

Säg till barnen att det är hemlagad kinamat så blir de alldeles glada, nyfikna och vågar äta ;)


4 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Sjukt bra gjort ju! Heja dig!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Jamen eller hur ;)
Även de små segrarna här i livet måste ju få räknas :)

Annika sa...

Det var ju en jättefin gris! En gång har jag virkat en undulat. Den såg ut som en gul korv och var så glest virkad på sina håll att stoppningen ramlade ut. Det där är ett rent konstverk för bövelen!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Hahaha! Tack snälla, nu känner jag mig ju ännu duktigare :D