torsdag, september 01, 2011

Luktärter





I år tog det väldigt lång tid för luktärterna att komma igång ordentligt. Men nu blommar de underbart vackert, för att inte tala om hur gott de luktar!




Favoritfärgen i år! Jag köpte en blandpåse med alla möjliga färger, den här ljust blå färgen är den allra vackraste i år tycker jag. Men iof så älskar jag även de vita, de mörkt sammetsröda, de charmigt chockrosa... ja ni fattar ;)




Luktärterna växer som ett improviserat vindskydd vid växthusets bakre gavel. Här hade jag tänkt att sitta, mellan äppelträd och växthus, med en bok och bara njuta av doften. Tyvärr kom blomningen igång så sent så det är lite för kallt att sitta där nu, men man får ta en lov förbi istället, bara för att sticka näsan i luktärterna.




Nej, jag vet. Det här är inga luktärter. Men höstanemonerna och syrenhortensian blommar vackrare än någonsin förr, så de förtjänar att få vara med ändå :)



3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Mina luktärter har inte slagit ut ännu.... Undrar om de kommer göra det alls....

Blommorna är så vackra den här tiden.
Blommar med en intensiv färg som för att påminna oss om att det inte är långt till våren igen...

Gillade bilden på den vita luktärten med daggen...
Kramar Synnöve.

LIVSGLITTER sa...

Så trevligt! Får hälsa dej välkommen =)

Haha jo nog skulle man bli lite stressad av att ha så fint i ett barnrum, kanske i ett babyrum när dom fortfarande inte kan rör runt så mycket =)

Tack för allt fin du sagt! Ha en fin dag //Kram L

LIVSGLITTER sa...

Det kommer säkert bli jättefint! Och en ljusgrå trapp låter också jättefint, det tror jag vi kommer satsa på här hemma, vit trapp tror jag blir för nervöst att hålla ren..vet ju hur dammig den brukar bli snabbt.. tack för din titt hos mej! =D