tisdag, september 27, 2011

Sommarkänsla


Idag är det strålande väder här. Klarblå himmel, t-shirt-varmt och så lite svala vindar. Helt ljuvligt :)
När barnen tog hand om kaninerna så passade jag på att ta ett varv i trädgården med kameran. Det finns fortfarande en del rosa, somriga toner i rabatterna. Här ovan är det en av mina stora favoriter: malvan! Tyvärr har jag inte så många kvar, sol och maken med gräsklippare har i vackert samarbete nästan lyckats utrota dem :/ Men bara nästan.



Queen Elisabeth blommar supervackert just nu! Helt otroligt vad hon har tagit sig bra.



Mitt utan tvekan minst lyckade trädgårdsexperiment i år var den plätt jag grävde upp, iordningställde och sådde mängder med blomfrön på. Tanken var ett vackert virrvarr av perenner, men istället blev det världens dyraste lunch till mördarsniglarna. En enda blomma har kommit upp, men jag får njuta av den för den är å så vacker. (Jag tror att det är en pionvallmo, om någon vet bättre så upplys mig gärna!)



Höstaster har jag i olika modeller i mängder. Kanske inte en jättefavorit egentligen, men de piggar ju helt klart upp i höstrabatterna i alla fall :)

Inga kommentarer: