söndag, december 04, 2011

Onsdagspyssel


Nej, jag är inte totalt veckovill. Jag vet att det är söndag idag, men det här är vad jag och min lillfis T pysslade med i onsdags morse.
Vi tog en sväng ut i skogen bakom huset, och kom hem igen med mossa, tallkvistar och en tjusig pinne. Stormen som var i början av veckan gjorde också att det fanns stora granrisruskor som låg avbrutna och bara väntade på att få komma hem och placeras i en zinkhink på trappen. Efter utepysslet gick vi in och planterade om en amaryllis och la mossa i krukorna i köket.

Lite missnöjd är jag över att jag i år inte har någon vit hyacint, de har varit slutsålda... Men jag kan inte överleva julen utan hyacintdoft så det fick bli en rosa istället. Hoppas kunna släpa hem en hel hög vita snart, så allt blir som det ska :)




4 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Men vad skumt, vill du kolla om det fungerar nu? <3

Annika sa...

Men gud så fint!!!

Teresa sa...

haha, ja sno receptet du :D och hoppas att det kommer att smaka! Jag kommer troligtvis testa din idé med pinnen på väggen där - det är ju verkligen supersmart och snyggt!

Foto, design & vardag - 16 år och mamma sa...

Så fint det blev!