torsdag, december 15, 2011

Vardagsrummet i advent


Vardagsrummet är mitt favoritrum i huset. Det är stort och ljust och rymmer både vila och lek, vilket är suveränt när man är två trötta föräldrar och tre leksugna barn i familjen. Tidigare hade vi ett lekrum på undervåningen, men numera bor lillebror där nere och på övervåningen finns stora barnens rum samt en leksakskorg och en barnmatta för lillebrors lekstunder.
När jag var yngre invaderades vårt hem (ett annat hus visserligen...) av julpynt och tomtegubbar, men numera drar jag inte på så hårt längre. Tror att det kanske har lite med alla grejer som finns framme ändå hela tiden, i form av barnens leksaker osv... det är skönt att inte ha allt för rörigt omkring sig.

På bilderna syns det knappt att det är pyntat alls, men lite röda inslag gör i verkligheten stor skillnad i vårt ljusa vardagsrum. Dessutom är korten inte helt nytagna, nu finns det både hyacinter och julstjärnor på plats också.... I helgen kommer även julgranen att få komma in, och då blir det ännu lite juligare :)



(Smärtsamt tydligt att jag måste ta tag i att byta dyna till min poäng-fåtölj...)

3 kommentarer:

jos sa...

Vad fint ni har det! Ja alltså det där med barnens grejer som är precis överallt, det gör en lite mätt på grejer.

Malin på pastill.nu sa...

Å vad fint ni har det hemma!

Att vara någons fru sa...

Så himla fint <3