onsdag, mars 12, 2008

En fantastisk bok!


Här ovan, mina vänner, ser ni en av de bästa böckerna som jag någonsin läst! Jag har läst en hel del böcker, väldigt många väldigt bra, men den här är faktiskt något alldeles extra! En av de allra vackraste kärlekshistorier som jag fått berättad för mig...
Ja, ni hör ju... jag är förälskad i denna bok :)

"Henry är en stilig, bohemisk bibliotekarie som älskar punkmusik. Clare är konstnär med en passion för storslagna pappersskulpturer och thaimat. De möts för första gången när Clare är 6 år och Henry är 36 och gifter sig när Clare är 22 år och Henry 30. Det låter otroligt, men är sant. Henry lider nämligen av en genetisk åkomma som får honom att ofrivilligt resa i tiden. Plötsligt ställer hans genetiska klocka om sig och han kastas framåt eller bakåt i tiden. Och Clare kan inget annat än att vänta på hans återkomst.

Henrys tidsresor är en hemlighet som svetsar samman de älskande trots alla smärtsamma avsked. Kampen mot Henrys sjukdom blir en kamp för att hålla fast tiden, livet självt. Tidsresenärens hustru formar sig till en berättelse om ögonblickets skönhet såväl som dess skörhet. Det är en historia om separation och saknad, men också om en närvaro så stark att den spränger alla gränser." (Baksidetext kopierad från Adlibris)

Det låter kanske lite flummigt och konstigt, men det är en underbar läsupplevelse!


Ha en fin dag!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för boktipset, sedan får jag väl tillåta mig att falla i pastellfällan ibland då ;0)

~Livet i byn

Elzie sa...

Roligt med boktips. Man fastnar så lätt i ett fack med samma författare.
Underbar blomma. Man blir lite gladare av den gula färgen.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Synnøve. sa...

Det låter som en bok jag skulle vilja läsa. Får kolla in bokhandeln nästa gång vi är i EU.
Tack för tipset.
Kram Synne :D

MOONLOVER´S sa...

Oj, ja här ha vi då haft snö*haha* så fint med blommor, längtar tills det börja komma upp lite här oxå, men det dröjer nog fram mot maj,juni innan man får se något. Ha en fin kväll. kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Såå våårigt!!

Tack för titten!!!!


Kramis Millan
~~~`*'*´~~~

~~*C A R P E D I E M *~~

Anonym sa...

Tack snälla för boktipset! Allt kul att få läsa böcker!
Tack också för din kommentar på min blogg! Den värmde!
Vilka fina solar som lyser upp i din trädgård! Härligt med vår blommor!
Må gott!

Mamma C sa...

Tack för tipset av boken. Visst lät det lite flummigt. Mycket fin bild som sprudlar massor av vår om.
Kram Mamma C

Gry sa...

Bra boktips! Ska försöka komma ihåg titeln nästa gång jag är ute i bokhandeln!

Kram Gry

Sussie sa...

Låter som en måstebok för mig. Jag har hittat nåt som heter www.bookcrossing.com verkar kul. jag hittade en bok i brunnshuset här:Kapten Corellis mandolin. Gå in på adressen å kolla, verkar ganska kul tyckte jag. Ha en fin dag kram Zanna

Jessika sa...

Tack för boktipset!

Skall till biblioteket i morgon och se om dom har den.

Vackra vår blommor,jag ÄLSKAR VÅREN (men inte pollen).

Hälningar från Jessika på bloggen GUla Villan

Anonym sa...

Tack för boktipset! Alltid roligare att läsa en bok som någon annan verkligen kan rekommendera istället för att bara hugga en på måfå.

Unknown sa...

Låter,ju som en jättebra och spännande läsvärd bok,tack för länken så att man kan köpa boken själv om man vill!Så fina krokusar,fin vårbild!=)Sov så gott,ska snart dra täcket över mig.

Kram Maria

Trollmor sa...

Åh, det låter ju riktigt lovande!
Boken ligger nämligen här bredvid och bara väntar.
Köpte den på bokrean efter att ha bläddrat i den vid ett antal tillfällen innan.
Härliga små solar :-)
Ha en skön söndag!
Kramar

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilket bra boktips, ska kolla opp den boken.
Låter som något i min smak.
Kram Ulla-Bella

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!
Kul med boktips..kan nog tänkas att den passar mig!!!
Snälla snälla du..TACK FÖR UNDERBAR PRESENT... som jag fick idag i brevlådan..oj oj så vackert ägg..och innehållet.både ögongodis och sånt man gärna stoppar i mun...
jag blev sååå glad!!!.
Du förgyllde verkligen min dag!!!
Kramar A-C