tisdag, mars 11, 2008

Pysselchock ;) !


Jo, jag förstår ju om ni börjar gäspa lite nu när ni inser att idag kommer ännu ett inlägg om mitt pysslande... :) Men när det enda jag gör för tillfället är att knepa och knåpa i olika material så blir det ju liksom så... alternativet är att visa upp högarna i tvättsugan, för där tillbringar jag också en himla massa tid (var kommer all tvätt ifrån?!), men näe... det känns inte så lockande!

Så här ser ni alltså de senaste projekten; handgjord tvål, handgjutna ljus och så förståss... en ny ängel! Allt kommer förståss att hamna i pysselbloggen.

Lite vårblek om nosen sitter hon i de första solstrålarna...




I söndags var vi iväg en sväng på kvällen. Vi åkte till en sjö här i närheten, och där kastade barnen pinnar i vattnet och plaskade med vassstån från strandkanten. Och vår totalt galna hund tog sig årets första dopp! Förvånade stod vi på stranden och såg den forna badkrukan kasta sig ut i vattnet, hoppa upp på stenar och plaska omkring i sin badlycka :) Så synd att jag inte hade med mig kameran!

I helgen har jag läst mycket också, så imorgon ska ni få ett boktips på en alldeles underbar bok, som verkligen bitit sig fast i mitt hjärta!


Ha en härlig tisdag!

10 kommentarer:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

hallo
Vad kul att jag hittade en ny blogg.
Och vad duktig du är på att pyssla. jättefint.
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

Helena Sjögren sa...

Hoppsan , handgjorda tvålar är faktiskt ngt som jag funderat på att ta mig an ngn gång. Är det svårt ? Har du ngt bra recept som du vill dela med dig av ?
Kram Helena

Anonym sa...

Duktiga duktiga du!! Att du hinner med, och allt du gör ser så fint ut.

~Livet i byn

lottens vita och gröna sa...

älskar ditt pyssel, har du en till blogg? oh vad härlig det låter med egengjorda tvålar, vad är det för doft? kram lotten

Gry sa...

Jag älskar tvålar och har sett att det går att köpa på Panduro bland annat. Är det svårt? Kan tänka mig att testa tillsammans med dottern!

Tack för kommentaren hos mig. Ja, jag känner att du alltid är ärlig när du kommenterar och jag värdesätter det ;-) Skönt att jag fått så mycket positiva kommentarer om inlägget. Jag kände att jag höll på att bli tokig på just detta fenomenet och tänkte faktiskt att det får brista eller bära.... Risk att ingen ville gå in till mig mera, men jag var bara tvungen att få det sagt!

Sen när man har upplevt lite allvarligare saker i livet (som vi), då blir det så äckligt ytligt med "åh..." och "Aaa....", fniss.

Ha det så skönt i kväll! Kram Gry

Synnøve. sa...

Pyssla är väl mysigt.
Skulle gärna pyssla mera här med. Men det är inte kul ensam hehe.
Tokiga hund, bada redan hehe.....
Det måste ha varit kallt....
Ha en fin tisdagskväll.
Kram Synne :D

Anonym sa...

Vad duktig du är att pyssla! Jag gjorde själv tvålar för något år sedan och sålde. Man har lagt det på is. Kanske ska ta upp det igen. Det var roligt att göra minns jag.
Fina ljus du har!
Må gott!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Kvällsingen!!!

Men vi lessnar ju inte på pyssel ju..underbart ju..kikade även in på din andra blogg..så mycket fint du gör!!!

Doft ljusen sååå vackra!!!

Tack för kommentaren med!!
Ha en go kväll!!
~~♥ Mille Mamman ♥~~

Mamma C sa...

Jag brukar oxå göra tvålar, det är kul att ge bort istället för en blomma. Jag gör även badbomber. Det är busenkelt. Kolla in på min sida så ser du hur man gör. Jag ska kolla in på din andra blogg nu oxå. Ängeln var jättesöt.
Kram Mamma C

Anna - På landet Mot skogen sa...

minblogg-jag: Nej, inte svårt men det tog sin lilla tid eftersom jag inte har så många formar utan måste vänta medans det stelnar. Jag använder färdig olivtvålmassa, så jag har inget eget recept.