onsdag, mars 05, 2008

Pyssel och bok!


Det är ungefär vad jag hinner med nu; att pyssla och att läsa i min bok... Jag har gjort en hel drös med påskpynt, och nu har symaskinen åkt fram igen också. Igår kom en ny ängel till världen, en liten brunett med en underbart söt klänning! Får se vad som blir till idag... kanske en ängla-väninna :) ?

Boken jag för tillfället har svårt att slita mig ifrån heter "Klyftan" och är skriven av Nicholas Evans. I början av boken hittas en ung kvinna död i en bergsklyfta, inkapslad i isen. Ganska snabbt får man veta att kvinnan heter Abagail Cooper och är efterlyst för mord. Men hur kom det sig att hon hamnade där i isen? Vad hade hänt? Hennes och hennes familjs liv börjar nystas upp... Det är inte en berättelse bara om mord och Abagails död, utan om en familj och dess historia.
Jag har läst halva boken nu, och jag älskar den! Den är gripande och intressant och Nicholas Evans är otroligt duktig på att berätta alla sidor av historien. Jag har läst alla hans böcker ("Mannen som kunde tala med hästar", "I vargars närhet" och "Eldfångaren") och jag rekomenderar verkligen allihop! Han är en av mina favoritförfattare, bl a därför att han så bra kan skildra samma händelse från flera olika människors synvinkel och för hans fantastiska naturbeskrivningar.




Jag har sett att en del har små (eller stora!) tävlingar på sina bloggar då och då... det verkar kul tycker jag! Så imorgon kommer jag att starta en liten tävling/ utlottning, så kika in igen då om ni vill vara med :)


Ha en härlig dag!


7 kommentarer:

Gry sa...

Sånn en söt ängel. Jag fattar inte hur du har tålamod och förmåga att sy så mycket! Och så mycket detaljer det verkar vara, med detaljsöm, hår, kläder, sko, smycken och det hela. Jag är imponerad (igen...).

Spännande med tävling! Jag dyker upp i morgon me´!

Kram Gry

Gry sa...

Hi,hi...ja, jag såg att kakan sjönk ner igen sen. Fick lite smått panik ett tag :-) Nu har jag gjort världens monster-kaka, tänkte jag och blev lite oroliga att den skulle jäsa ur ugnen och ut i lägenheten, HJÄLP!!

Oj, vilka komplemanger jag får. Men du, det med Angelina Jolie- ha,ha...det var en 11-årig tjej som sa det. Ha,ha...hon kunde inte ha mera fel :-) Ja,ja...man får ta de lovord som kommer på ens väg.

Nu bara längtar jag till klockan är 20, för då är det inget mindre än Grey´s anatomy- den enda serien jag följer. Tittar lite på TV annars, men onsdagar 20-21 då är det MIN Tv!!

Kram Gry

Anonym sa...

Vilken lite karamell till ängel. Jag har en stor förkärlek till sådana och har några uppsydda i olika varianter.

Funderar på att påbörja en bok, har kikat efter en men inte kunnat bestämma mig. Men nu när jag läser om den bok du nu läser så känner jag att den skulle kunna vara nåt för mig...

Kikar in i morgon igen för att se vad det är för fin tävling.

~Livet i byn

Anonym sa...

Den boken är riktigt bra! Sträckläste den över en helg! Kunde nästan ej slita mig en minut.
Fin liten dam du har gjort!
Tävling! Visst kommer jag tillbaka!
Må gott!

Anonym sa...

Tack för boktipset, Nackdelen när jag börjar med en bok är att jag kan inte sluta läsa.Blir helt uppsluckad av dem.Läser o läser och så är den slut och då blir det så tomt efter den.
Vilken pysselgumma du är, så roligt.
Jättefin ängel.
Kram ewa

Synnøve. sa...

Dessa vackra dockor.....
jag kan inte sy, skulle vilja lära mig.
boken verkar vara en bra bok.Borde kanske kika efter den i bokhandeln.
Nu är det natta för min del.
Kram Synne:D

Elzie sa...

Har också läst den boken och den var verkligen bra. Kunde knappt lägga den ifrån mig.
Fina "flickor" syr du också. Får kanske också prova på, men då kanske man blir så fast i det så man inte vet var man ska göra av dom till slut *s*.
Ha en bra torsdag.
KRam Elzie