lördag, mars 22, 2008

Glad Påsk!


Hoppas ni alla har en riktigt skön påskafton!
Här har vi haft en ganska lugn och slö dag. Vi var nämligen iväg på påskmiddag hos mina föräldrar redan igår, så idag har vi slappat :) Ikväll ska vi till svärmor och äta lite påskmat igen, men sen har vi nog påskat färdigt för i år.
Här får ni se mitt enda påskpyntinköp (om man inte räknar de mängder jag pysslat med förståss ;) ) för i år; en liten romatisk höna (eller tupp kanske?) ...


Kunde inte låta bli, den är ju så söt! Den fick stå på en liten bricka i vardagsrummet, det enda påskpynt jag har däruppe.


Ha en underbar dag!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att få sätta sig till dukat bord ibland. Vi har just ätit silltårta efter en tur med häst och vagn. Bildbevis finns på bloggen.

~Livet i byn

Marina sa...

Så söt hon/han är! Just nu är jag MYCKET mätt. Vi har precis ätit påskmat och jag är mycket fundersam kring var jag ska få plats med tårtan senare. Magen är helt full!

Anonym sa...

Svar: Kan tänka mig att du längtar och blir sjuk när du ser hästar. Hoppas du kan få din längtan uppfylld.

~Livet i byn

En inredoholic sa...

Bosse är en ragdoll..

söt , go, och otroligt tillgiven. nyfiken som bara den. De är nästan som hundar... kan tom lära dem fot och ligg ; )
Kram
Jannice

Anonym sa...

Jag igen ;0)

Är nog lika flitig hos dig jag...shettisar är inte helt fel de hellre. Vi har ju kallblod mest för att de är så lugna och både bra kör och ridhästar.

Lukas är en kallblodstravare och Cooler en Shire/kallblodstravare. Ingen av dem har gått på travet och Lukas är en välutibldad kille i både dressyr och hoppning. Cooler är bara 4 år och under utbildning.

~Livet i byn

Gry sa...

Vilken annorlunda och söt tupp!


Vi hade också påskmiddag igår, eftersom resten av helgen går i hockeyns tecken... Så idag är det faktiskt köttfärssås och spaghetti på menyn...Alla gillar, även Charlie!

Ha en skön kväll! Kram Gry

Mamma C sa...

Vi har käkat lite påskmat här hemma nu, vi ska inte iväg någonstans. Faktiskt rätt skönt att bara ta det lugnt.
Ha en fortsatt bra påskafton
Kram Mamma C
Hönan var för söter :-D

Anonym sa...

Glad Påsk till dig!
En shettis åhh hon är så söt!
Jag tycker om det arabiska fullblodet eller det ligger mig varmt om hjärtat. En gång arabfrälst alltid arabfrälst!
Må gott!

Guldkorn i min vardag! sa...

Hejsan!
Vilken söt höna förstår att du inte kunde motstå den.
Glad Påsk1
Kram Ulla-Bella

C De-sign sa...

Hej och tack för din kommentar inne hos mig! Så söt höna...klart att den inte gick att motstå! Härligt att ni blir bjudna på påskmat hos släkten! Ha riktigt bra fortsatta påskdagar! Kramar fr C

Jessika sa...

Hej på dig!

Tupphönan är söt med sina rosor på magen.

Visst får du han min adress som länk.

Har suttit på buss+tåg+tåg+bil och till slut hamnade jag med familjen i Sälen. Solen sken som det vackraste vykort i detta landskap.

I morgon blir det slalom för hela familjen.

Hälsningar från Jessika i Gula Villan.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fint du pyntat!!!!

Tack så mycket för din värmande kommentar!!!Hoppas det vart en trevlig påsk Helg!!!Här kommer en liten hälsning!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

MOONLOVER´S sa...

Vilken gullig påskhöna=) Här ha vi haft underbart väder i helgen,det var länge sedan man hade så tur med påskvädret=) Underbart=)Synd att det är slut på ledigheten nu=( Ha en fin kväll. kram från jämtland

Anonym sa...

Ja Påsken bara susade förbi i år. Jag hann ej med....
Men nu är det vardag igen och nya utmaningar står och väntar på en...
Må gott!

Nina på Kyrktorpet sa...

Hoppas att din påska har varit härig! har ni oxå snökaos?

Muggarna på hängaren i vårat kök kommer från Indiska och sist jag var inne i butiken fanns det några kvar.... Jag tror att de hör till standard sortimentet. Underbara är de iallafall!

Synnøve. sa...

Hoppas din påsk var fin med massor av mat och kos.
Det var min....
Kram Synne :D

C De-sign sa...

Hej
Utlottning inne hos mig, Välkommen
Kram C